Balears 14/04/2015

Pares i mares de Son Gotleu acusen Educació de deixar degradar els centres públics del barri

Treuen aquesta conclusió després d'haver demanat una reunió al novembre passat que fou posposada primer i que, ara, ha estat directament anul·lada per part de la consellera Núria Riera

Ara Balears
2 min
L'IES Sureda i Blanes és un dels edificis sobre el qual s0han ndenunciat deficiències importants

PalmaL'assemblea de pares i mares del CEIP Es Pont i la junta de l'AMIPA de l'IES Sureda i Blanes denuncien que la Conselleria d'Educació té abandonats els dos centres escolars de Son Gotleu i que no en vol saber res.

Treuen aquesta conclusió després d'haver demanat una reunió al novembre passat que fou posposada primer i que, ara, ha estat directament anul·lada per part de la consellera Núria Riera. Això, malgrat el pèssim estat en el qual es troben les instal·lacions dels dos centres i la manca de recursos que pateixen per afrontar l'educació dels seus fills, segons denuncien les dues entitats en un comunicat conjunt.

"Fa mesos els dos centres educatius van sol·licitar una reunió amb la consellera d’Educació, Núria Riera, però aquesta no els ha rebut ni ha fet cap gest d'interessar-se per les mancances i deficiències que es denuncien", asseguren.

En aquest sentit, els centres asseguren que pateixen problemes d'infraestructures importants. En el cas de l'institut recorden, d'entrada, que fa uns mesos va caure un voladís que va ser reparat perquè es trobava en estat greu. A més, els graons del pati "estan en un estat deplorable", el sistema elèctric "es troba al límit" i la xarxa d'internet "és més aviat una relíquia del passat".

Amiant, goteres i espais tancats

D'altra banda, segons denuncien, el CEIP Es Pont té encara tota la coberta d'amiant, malgrat que l’anterior consellera va donar la seva paraula que en el primer trimestre del 2015 estaria retirada. A hores d'ara, només tenen coneixement de la intenció del Govern de retirar l'amiant a través de la premsa, però tampoc no se'n refien. "De confiança i d’espera, quasi diríem de fe, tal com ens demanà l’anterior consellera, ja n’hem tinguda prou", apunten.

A més, a aquest problema se n'hi afegeixen d'altres: humitats no resoltes, goteres, falta de pintura generalitzada, falta de papereres, falta d’espai i falta d’un espai on els nins i nines puguin fer activitats físiques resguardats del sol i la pluja.

Pel que fa a qüestions docents, a l'institut es va haver d'ampliar l’espai i no es va contractar més personal de neteja, asseguren els pares i mares. A més, els alumnes amb necessitats educatives especials augmenten, "però no els recursos per atendre'ls". De fet, a parer seu, les dades de fracàs escolar són "esfereïdores", i el suport educatiu als alumnes que més ho necessiten ha desaparegut: és l'AMIPA (pares i mares) qui paga els programes d’acompanyament i de reforç.

Al centre d’Infantil i Primària les famílies també miren de sostenir un menjador que dóna servei a tot el barri, "però els alumnes de necessitats educatives especials necessiten suport al menjador i no en tenen". "Ens falten educadors que intervinguin en el dia a dia del centre", diuen.

stats