El caos aeri d'aquest estiu podria derivar en indemnitzacions de fins a 57 milions

Una companyia de reclamacions afirma que des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre es varen registrar 1.273 incidències indemnitzables als aeroports de les Illes

Els passatgers afectats aquest estiu per retards i cancel·lacions de vols a Balears poden arribar a reclamar fins a 57,2 milions d'euros, segons una estimació de Gate28, una companyia espanyola que ofereix un servei de reclamacions de compensació per retard o cancel·lació de vols en l'àmbit europeu.

Un total de 190.950 viatgers que han volat des de o cap als aeroports de les Illes Balears (Eivissa, Menorca i Palma) entre l'1 de juny i el 30 de setembre han sofert una incidència, amb un total de 1.273 incidències indemnitzables.

El departament Estadístiques de Gate28 situa el 26 de juny com el pitjor dia de l'estiu per volar des de o cap a l'Arxipèlag a causa de les 53 incidències que s'hi van registrar amb motiu de la crisi de Vueling, la qual cosa suposa un 4 % dels retards i cancel·lacions indemnitzables de tot l'estiu.

En el costat oposat, el 14 de juliol s'assenyala com el millor dia per agafar un avió, ja que només hi va haver un retard o cancel·lació durant la jornada.

D'acord amb la legislació europea, els vols amb menys de 1.500 quilòmetres de recorregut cancel·lats o que acumulin un retard de més de tres hores es compensen amb fins a 250 euros per persona.

Els que tenen un trajecte entre 1.500 i 3.500 quilòmetres permeten una indemnització de fins a 400 euros, mentre que la indemnització per als que superen els 3.500 quilòmetres de viatge és de fins a 600 euros.

EDICIÓ PAPER 18/01/2020

Consultar aquesta edició en PDF