Els hotelers asseguren que la caiguda de Monarch no té una incidència destacada a Menorca

En canvi, el sector expressa més preocupació pensant en el futur, perquè el mercat britànic és un dels principals i contribueix a allargar la temporada turística 

L'anunci efectuat per la companyia Monarch i la seva caiguda ha agafat per sorpresa el sector hoteler de l'illa. En aquests moments, les conseqüències que se'n deriven no suposen excessiva preocupació per a l'Associació Hotelera de Menorca. La gerent de l'entitat, Azucena Giménez, explica que "des del moment de l'anunci de Monarch vàrem analitzar-ne el grau d'afectació. En aquesta època de l'any no són gaires els turistes britànics que hauran de ser repatriats pel seu govern després que aquest anunciàs que els facilitaria la tornada. La companyia ha fet fallida, però no els touroperadors". 

Malgrat aquesta circumstància, Azucena Giménez admet que amb vista al futur "és un condicionant a tenir present. El mercat britànic és un dels pilars de Menorca i la pèrdua de Monarch haurà de venir acompanyada d'acords amb altres companyies per tal de no oblidar la connexió amb ciutats del Regne Unit clau per a nosaltres". A més a més, Giménez creu que "la decisió de Monarch ocasiona que un dels objectius del sector, la desestacionalització, sigui més difícil". 

Els hotelers de Menorca confien en l'actuació del Govern per trobar-hi solucions. En qualsevol cas, l'illa arrossega un important dèficit de connexions les darreres setmanes, ja que Ryanair també va anunciar que deixava d'operar amb Barcelona, fet que deixa únicament el monopoli a Vueling. 

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF