AGRICULTURA
Balears 16/02/2017

Una app per dur-te (directament) l'hort a casa

El Servei de Millora Agrària i Pesquera facilita la relació directa amb les explotacions mitjançant la geolocalització

Ara Balears
2 min
/ CAIB

PalmaEl pagès vol vendre de manera directa tant com pugui. Tot fresc, de temporada i sense sobrepreu. Els valors afegits de la venda directa s'escolen ara en una app perquè tu facis el teu rebost, millor de primera mà, és clar. L'objectiu és que tant el consumidor com el productor hi guanyin.

El Servei de Millora Agrària i Pesquera (Semilla) ha estrenat una aplicació mòbil per facilitar la tasca de recerca de les explotacions més properes segons la tipologia de producte que ofereixen. Les premisses per dissenyar-la i desenvolupar-la han estat la senzillesa i la intuïció a l'hora d'utilitzar-la.

La descàrrega és gratuïta per a tots els sistemes operatius, App Store i Google Play, i per a tots els dispositius mòbils, tant telèfons com tauletes tàctils. El contingut de l'aplicació està disponible en quatre idiomes: català, espanyol, anglès i alemany, que se seleccionen fàcilment. A més, també disposa de la geolocalització per facilitar la relació directa amb les explotacions.

A la fitxa de cada explotació apareixen totes les dades de contacte, informació específica, imatges i la possibilitat de navegació amb el GPS per poder arribar al lloc sense problemes.

21 finques de venda directa

S'Hort de Can Jaume és una de les vint-i-una finques adherides a la campanya de venda directa que el Semilla va posar en marxa l'octubre passat. Es tracta d'una eina per donar a conèixer al consumidor els avantatges tangibles de la venda directa, tant pel que fa a l'aprofitament qualitatiu i econòmic com pel reforç dels valors de pertinença.

Aquest dijous, el conseller Vicenç Vidal i la gerent del Semilla, Immaculada Munar, han volgut comprovar 'in situ' la nova aplicació mòbil i conèixer els avantatges de la campanya, identificant el distintiu i les explotacions que hi participen.

Segons Vidal, "d'aquí vol dir, sobretot, fresc, de temporada i sense sobrepreu, però també té valors afegits". El públic objectiu són els residents nacionals i estrangers a les Illes Balears de 30 a 65 anys, unes 469.000 persones.

A Europa, el 15% de les explotacions venen més d'un 50% de la producció mitjançant la venda directa, segons l'enquesta duta a terme per Eurostat (2007), tot i que es constaten grans diferències entre els estats membres. Per exemple, a Grècia la venda directa representa un 25% de la comercialització de les explotacions agràries i a Espanya, un 0,1%.

stats