Balears 06/01/2018

Surt a exposició pública la nova Llei d'activitats

Es podran presentar al·legacions a l'avantprojecte fins dia 19 de gener

Ara Balears
2 min
La trobada amb els representants del ajuntaments ha servit també per donar a conèixer la modificació de la Llei Activitats que entrarà i s’aprovarà en el Parlament el 2018

PalmaL'avantprojecte de llei de la modificació de la Llei d'activitats obre el tràmit d'informació pública. Això vol dir que fins el proper 19 de gener es pot consultar el projecte de modificació de la Llei 7/2013 i la resta de l'expedient d'elaboració de la normativa i presentar-ne al·legacions. Segons ha informat el Govern en un comunicat, aquesta modificació "retén agilitzar les tramitacions i donar facilitats als ajuntaments per tal d’oferir resposta a les mancances i problemes de caràcter tècnic que han sorgit en l’aplicació de la normativa actual".

La legislació actual, de 2013, ha estat considerada "molt tècnica" per l'Executiu balear, per la qual cosa van iniciar al 2016 un "procés participatiu" amb les diferents administracions afectades per elaborar la llei a partir de les problemàtiques a solucionar. La modificació es basa en tres aspectes "fonamentals" que tenen a veure amb les activitats permanents i la seva tramitació amb els nous conceptes d'obra i activitats; les activitats no permanents, en especial les organitzades per les administracions públiques i les de recorregut (proves esportives o altres esdeveniments que es desenvolupin per vies públiques); i els problemes amb els procediments administratius que preveu la llei 7/2013.

Tanmateix, la proposta més destacada per part del govern és la de donar sortida a la problemàtica que es genera amb les llicències de construcció i els projectes bàsics. També s'obre l'abast de la llei a noves situacions de emprenedoria i a tipologies d’empreses de recent aparició com el coworking.

El Govern també ha volgut deixar clar que amb la modificació "no es modifica l'abast competencial dels ajuntaments" sinó que "facilita la seva tasca" a l'evitar costs administratius i de personal i eliminar l'obligació de fer les inspeccions de comprovació. També, han apuntat, es simplifica "la tramitació per a les activitats no permanents i es faciliten aquelles organitzades per la pròpia administració".

També es reforçarà la figura del registre autonòmic "com a eina essencial per dur a terme el control de les activitats dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma i de manera específica per poder controlar les revisions periòdiques de les mateixes".

stats