Balears 31/03/2017

Son Sant Joan reconvertirà les infraestructures de facturació aquest hivern

Es preveu un canvi important pel que fa al tractament dels equipatges amb la instal·lació de rampes per evitar cops bruscs

Martí Gelabert
2 min
Operaris treballant a Son Sant Joan

PalmaA partir de novembre la zona nord de facturació de l'Aeroport de Palma quedarà tancada per obres. L'actuació es contempla dins el Document de regulació aeroportuària (Dora) que els consell de Ministres aprovà a principis d'any i que recull les normatives que els aeroports d'AENA han de complir a nivell europeu.

A l'Estat es preveuen inversions de 2.600 milions d'euros. Les Illes Balears rebran una cinquena part d'aquest total, uns 450 milions. El director de l'Aeroport de Palma, José Antonio Álvarez, ha comptat amb la visita de la delegada del govern, Maria Salom, a qui ha explicat els projectes de millora de l'Aeroport.

Els canvis a la zona de facturació són diversos. Una de les principals novetats que suposarà és el tractament a les maletes. Fins ara, cauen per gravetat. S'instal·laran unes rampes perquè l'equipatge pugui anar molt més suau i donar més tranquil·litat a l'usuari. Per altra banda, Álvarez ha explicat que una mateixa col·lectora recull els equipatges dels 16 mostradors que hi ha per línia, i que ara es dividirà en dos "de manera que les incidències que tinguem minimitzin l'afecció al passatger". Es preveu que a per abril estigui enllestit.

El director de l'Aeroport de Palma, José Antonio Álvarez, i la delegada del govern, Maria Salom

A més, es canviaran les màquines d'equipatge de bodega per un model nou -més voluminós, més pesat i que obligarà a remodelar la zona per tenir-hi cabuda- i es modificarà el sistema automàtic de tractament d'equipatges. L'objectiu és que sigui més flexible a l'ús i la demanda dels touroperadors, ha apuntat Álvarez.

Límit: 2021

Tots els canvis han d'estar enllestits pel 2021. Aquests, només en són una part dels projectes que s'han de realitzar en aquests cinc anys. Això sí, són els més imminents. Per altre costat, hi ha "multitud" d'actuacions que responen a les demandes de les companyies aèries, els agents de handling i tot el personal de l'aeroport, segons Álvarez. "Seguirem renovament lavabos, escales mecàniques, ascensors, la impermeabilització dels mòduls...", ha enumerat el director de Son Sant Joan. Ha assegurat que complir les exigències del Dora i fer-ho amb la mínima afecció als passatgers és "el gran repte" de l'Aeroport per aquests 5 anys.

Per a les primeres reformes es destinaran uns 140 milions d'euros. Salom ha apuntat que es millorarà la seguretat de passatgers i treballadors i ha posat en valor la modernització de les instal·lacions.

stats