Presenten un nou centre d'oci a Palma on es podran practicar el surf i l'esquí

L'empresa promotora promet 3.000 llocs de feina i assegura tenir el suport de Govern i sindicats

Practicar l'esquí a Palma podria deixar de ser una utopia si es compleixen els plans de l'empresa Intu, que ha presentat, aquest dimarts, el projecte Port Mayurqa, un nou "espai d'oci i experiència" que ocuparà 180.000 metres quadrats en una zona propera a l'estadi de l' Atlètic Balears. El conseller d' Intu-Eurofond, Salvador Arenere, ha assegurat que tenen el suport de Govern, Cort, sindicats majoritaris i la Federació Hotelera de Mallorca. Fonts de Cort, en canvi, han assegurat a l' ARA Balears, que s'han reunit amb l'empresa però que, en cap cas s'han pronunciat al respecte

Els promotors han posat sobre la taula les següents xifres: una inversió de 500 milions d'euros i la promesa de 2.000 llocs de feina per a la construcció i 3.000 quan el centre estigui en marxa. La companyia, fins i tot, ha aportat dades sobre quant s'estalviarà l'Administració en prestacions d'atur basant-se en els llocs de feina nous: 15 milions anuals. A més, calcula que la construcció del centre suposarà ingressos per valor de 8 milions d'euros en concepte de taxes i que, una vegada estigui obert, pagarà més d'1.600.000 euros anuals en impostos.

Esquí, surf i un llac navegable a la perifèria de Palma

El màxim responsable d'Intu a Espanya, Ian Sanford, ha explicat les característiques que tindrà Port Mayurqa: una zona d'esquí, una de surf, una d'skate, un llac navegable, una sínia, sales de cinema, un amfiteatre on es podran dur a terme concerts, un jardí botànic i un aquari on es podrà "nedar amb els peixos", segons els promotors. No hi faltaran zones dedicades al comerç i a la restauració, però l'empresa assegura que la gastronomia i la cultura balear tindran presència en aquests espais gràcies a un mercat ecològic de productes autòctons i a l'impuls de la gastronomia i l'artesania locals.

Arenere ha afegit que el referent de Port Mayurqa és Puerto Venecia, una instal·lació similar que el grup va inaugurar a Saragossa el 2012. En un comunicat, la companyia assegura que els seus 21 centres registren 400 milions de visites i que es troba en fase d'expansió a Espanya i a l'Índia.

EDICIÓ PAPER 22/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF