La Plataforma Crida acorda sortir del Pacte per l'Educació

L'assemblea ha votat per unanimitat no subscriure l'esborrany i sortir de l'equip de feina de Pacte per les Illes

L'assemblea de la Plataforma Crida ha acordat avui per unanimitat sortir del Pacte per l'Educació. Això significa que el col·lectiu, que representa docents, estudiants i famílies, no subscriurà el document que s'ha elaborat per part del col·lectiu Pacte per les Illes i que sortirà de l'equip de feina que l'havia redactat, del que formava part des de la tardor.

"No tancam la porta a futurs pactes", ha dit Bartomeu Noguera, portaveu de Crida. Assegura que després d'un debat en què s'ha analitzat la possibilitat de presentar esmenes a l'esborrany, tanmateix l'assemblea ha optat per sortir del procés en tant que "quan poses en dubte el fonament, el millor era sortir".

Des de la Plataforma Crida reconeixen la feina feta pel col·lectiu MenorcaEdu21, "que ja fa tres anys que treballa per un pacte", ha dit Noguera. Emperò ara consideren que la redacció del document s'ha accelerat, "s'ha volgut frisar massa per un calendari polític" i no ho comparteixen. 

El col·lectiu considera que si el calendari hagués estat més laxe s'haurien pogut comptar amb més participació dels estudiants, de les famílies o de docents, que "quasi no han presentat esmenes al document actual", assegura el portaveu.

La Plataforma Crida troba a faltar en el document del pacte assumptes "de fons" com el laïcisme en l'educació pública, les condicions dels concerts amb fons públics de centres educatius, l'educació integral, l'educació pública de qualitat i gratuïta amb les etapes de 0 a 3 anys i la universitat incloses o una escola pública que garanteixi la igualtat d'oportunitats i compensadora de les desigualtats socials.

Consideren que el document promou un sistema educatiu basat en esquemes neoliberals, que no té en compte els nous models organitzatius dels moviments socials i que també hauria d'incloure la petició de la derogació de la llei Wert, entre d'altres qüestions.

 

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF