EDUCACIÓ
Balears 05/01/2018

Pla pilot a FP per millorar l’anglès

Més de 3.500 alumnes podran gaudir dels 177 cursos a totes les illes

Ara Balears
2 min
S’hi destinarà una inversió de 200.000 euros, que permetrà fer 177 cursos.

PalmaLa Conselleria d’Educació i Universitat posa en marxa un pla pilot de reforç i suport educatiu per als alumnes de formació professional amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera. D’aquesta iniciativa se’n podran beneficiar 3.540 alumnes de les Balears. S’hi destinarà una inversió de 200.000 euros, que permetrà dur a terme 177 cursos.

Els destinataris d’aquest pla pilot són els IES i els centres integrats en què s’imparteixen cicles formatius de grau mitjà el currículum dels quals no inclou el mòdul específic de llengua anglesa i que no ofereixen mòduls propis de la família professional corresponent en llengua anglesa. També en podran ser destinataris els centres educatius que imparteixen cicles formatius de grau mitjà i de grau superior que tinguin alumnes que hagin de realitzar la totalitat o una part del mòdul de formació en centres de treball d’empreses estrangeres en el marc del programa Erasmus + durant el curs escolar 2017-2018.

La finalitat d’aquest pla pilot és que els centres educatius que imparteixen aquests cicles formatius puguin oferir al seu alumnat l’oportunitat d’adquirir coneixements pràctics i tècnics en anglès, donant importància, per una banda, al vocabulari i la terminologia específica de les diferents famílies professionals i, per una altra banda, fent lloc a la pràctica oral, que se sol desenvolupar en l’acció de l’activitat professional.

Maria Alorda, directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, ha explicat que “un dels objectius prioritaris de la Conselleria d’Educació i Universitat és potenciar l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres en el sistema educatiu de les Illes Balears, amb la finalitat de millorar la competència comunicativa en llengua estrangera dels seus estudiants”. Maria Alorda ha destacat que “el coneixement i l’ús de les llengües estrangeres ha esdevingut vital en el món de l’empresa, i que l’anglès és l’idioma que s’ha convertit en la llengua vehicular predominant en la majoria de relacions comercials i empresarials. Aquesta és una característica de moltes comunitats autònomes i a les Illes Balears encara s’accentua més a causa del model socioeconòmic”.

Les finalitats professionals específiques són un pilar important de l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera. L’objectiu de l’anglès amb finalitats específiques és cobrir les necessitats concretes dels aprenents dins el seu àmbit professional. La metodologia i les activitats que s’hi han d’aplicar han d’estar en concordança amb la disciplina a la qual va dirigit cada curs.

stats