Palma estrena nova xarxa de Bus de Nit aquest divendres

Tindrà quatre línies que arribaran a les barriades amb més densitat de població

Palma tindrà, a partir d'aquest divendres, una nova xarxa de busos nocturns. En concret, seran quatre línies amb connexió a la plaça d'Espanya que arribaran a les barriades amb més densitat de població. La podran emprar aproximadament un 70% dels veïns de Ciutat.

El plantejament és connectar el passeig Marítim (a través de la N1, la mateixa línia que hi havia fins ara), com a zona d'oci, amb tot Palma i equiparar la ciutat a altres indrets europeus que ja disposen d'un sistema més consolidat. Funcionarà només els divendres, els dissabtes i les vigílies de festius, amb una freqüència de 50 min. La N1 tindrà una freqüència de 25 minuts.

L'objectiu és "augmentar l'hàbit de l'ús del transport públic" i evitar el costum d'agafar el cotxe després de beure alcohol per què hi hagi més seguretat a les carreteres, segons que ha explicat el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer. A més ser una "aliada" de la planificació de l'oci nocturn, l'EMT també vol col·laborar amb els treballadors que fan feina durant la nit.

La N1 connectarà Porto Pi amb el passeig marítim, la plaça d'Espanya i Porta del Camp. La N2 lligarà Can Valero amb Can Blau. La N3 connectarà la Indioteria amb el poliesportiu Germans Escalas. Finalment, la N4 unirà la plaça del Progrés (que serà el punt àlgid de la zona d'oci de Santa Catalina) amb Son Bonet, reproduint el traçat de la L3 diürna. El servei s'oferirà de les 23.35 h a les 6.25 h.

Preu

Des d'aquest divendres fins al dia 31 de desembre el transport serà gratuït per als usuaris amb targeta ciutadana. A partir del 2018, les tarifes seran com les de qualsevol altra línia urbana. És a dir, el bitllet senzill costarà 1,50 euros i per als usuaris amb targeta ciutadana, 80 cèntims.

L'objectiu ha estat eliminar el plus que es cobrava amb l'actual línia de bus de nit. Ferrer ha apuntat que va ser un "error" dur a terme aquesta mesura, i que amb la regulació de les tarifes es pretén "no penalitzar qui es desplaça de nit".

Per al batle de Palma, Toni Noguera, es tracta d'un "dia històric" perquè la ciutat fa passes per ser més "moderna" i més "europea", atès que Palma depèn molt de l'ús del cotxe. A més, ha remarcat que seria una eina que, a més de ser més amable amb el medi ambient, faria la ciutat més segura.

EDICIÓ PAPER 09/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF