El PP de Palma acusa Cort d'"imposar" els carrils bici

La portaveu, Marga Durán, critica que el govern està duent a terme la construcció dels nous carrils "sense el consens necessari amb els veïns"

La portaveu del PP a Cort, Marga Durán, i el regidor Fernando Rubio han denunciat aquest dilluns la "política d'imposició" del govern de l'Ajuntament de Palma en la construcció dels nous carrils bici de Son Gotleu, el carrer Indústria, Dragonera i Jesús, en què no ha escoltat els veïns.

Els populars han recorregut aquest dilluns al dematí el carrer Indústria, on està previst un nou carril bici que s'està duent a terme "sense el consens necessari amb els veïns" i que el Consistori pretén que passi per "una zona privativa que pertany a una comunitat de propietaris, el manteniment del qual és a càrrec dels residents", ha criticat Durán, segons ha informat el PP en un comunicat.

Durán ha recordat que va presentar una iniciativa el juliol en la qual apel·lava al dret a la propietat privada, a la necessitat de consens amb veïns i afectats, i la possibilitat que Cort hagi d'afrontar sancions en cas d'envair espais d'ús privatiu. "Observam amb preocupació que l'Ajuntament es fa el desentès a les nostres peticions i les dels veïns i continua amb la seva política d'imposició i absència total de diàleg amb les parts afectades", ha dit Durán, que s'ha compromès a continuar reivindicant que qualsevol nou traçat es dugui a terme "des del consens i no des de la unilateralitat".

Durán ha acusat l'executiu municipal de "falta de previsió i planificació", i ha criticat aquesta actitud en un projecte que ronda els 100.000 euros de pressupost. Segons la regidora del PP, "aquestes mateixes pautes d'improvisació i falta de diàleg són traslladables a la resta d'àrees de Cort, que funcionen a manera de compartiments estancs".

Per la seva banda, el regidor popular Fernando Rubio ha assegurat que, en el carril bici de Son Gotleu, a més de no haver tingut en compte l'opinió dels residents a la zona, Cort ha causat perjudicis com l'eliminació de parades d'autobús en punts com la plaça Miquel Dolç i d'unes seixanta places d'aparcament. Segons Rubio, les prioritats del barri són unes altres, com la seguretat ciutadana per falta de presència policial i de control en l'activitat comercial.

El regidor s'ha referit també al carril bici del carrer Jesús, on fins i tot ha nascut una nova associació veïnal a propòsit de la problemàtica que ha generat. L'edil popular ha recordat que aquest carril bici ha suposat un problema per a la seguretat dels usuaris i ja hi ha hagut "una sèrie d'accidents per l'escassa visibilitat i pel trànsit constant de vianants i vehicles". Segons Rubio, el carril bici ha provocat que la facturació dels comerços de la zona baixi entre un 20% i un 30%. Finalment, han reiterat la seva petició a l'Ajuntament que les polítiques de Mobilitat es deixin de dur a terme des de la imposició i han demanat "el diàleg i consens que tant predicaven des de l'oposició i que semblen haver oblidat des del primer dia que van arribar al govern", ha conclòs Durán.

EDICIÓ PAPER 23/02/2019

Consultar aquesta edició en PDF