Balears 03/02/2014

PIMEM rebutja l'impost que encareix la compra de vehicles de segona mà

La patronal del petit i mitjà comerç critica que el canvi del tribut que ha fet el Govern perjudiqui les empreses de les Balears

Efe/ara Balears
2 min
RENOVAR A LA FORÇA 
 El nou impost a cotxes usats converteix en un mal negoci comprar-ne o vendre'n. Tot,  per incentivar la venda de vehicles nous.

PalmaLa Federació de la Petita i Mitjana Empresa de Mallorca (PIMEM) ha fet públic aquest dilluns que rebutja la modificació de l'impost de transmissió patrimonial en els vehicles decidida pel Govern i que perjudica especialment els compradors de cotxes usats vells, tal com va avançar l'ARA Balears. PIMEM considera que beneficiarà els fabricants però perjudicarà els tallers de reparació i als petits consumidors.

La patronal ha rebutjat el nou impost de transmissions patrimonials que grava la compravenda de vehicles de segona mà perquè "afecta de ple a les micro i petites empreses dedicades a la reparació de vehicles en tallers i a la venda de segona mà", segons que ha explicat en un comunicat. PIMEM ha advertit que, l'impost grava la compravenda de vehicles de segona mà en una quantitat que fins i tot "superarà en ocasions el valor residual del vehicle". Aquest impost autonòmic "perjudica i deixa en clar desavantatge a les empreses de les Balears", ha insistit PIMEM, que considera que els vehicles es podran adquirir a un preu sensiblement inferior fora de l'arxipèlag.

La federació ha informat que dóna suport a la proposició no de llei que presentarà el grup MÉS al Parlament i que demana al Govern que modifiqui la normativa que implica l'increment d'impostos per a vehicles usats.

El canvi del tribut

Fins a l'1 de gener, els cotxes que, nous, haguessin costat menys de 20.000 euros i ja tinguessin més de deu anys només havien de pagar la taxa de l'Estat a la Direcció General de Trànsit: 52 euros. Ara, a més, han de passar per l'Agència Tributària balear per pagar un altre tribut que oscil·la entre 121 euros, per als que tinguin un motor de menys de 1.200 centímetres cúbics, i 1.408 euros, per als que siguin d'una cilindrada superior als 2.500 cc. En alguns casos, l'impost pot superar, fins i tot, allò que el comprador hauria de pagar pel vehicle.

Els cotxes amb manco de deu anys tampoc no se salven de pagar. Pels de més de cinc anys, cal afrontar un tribut d'entre 115,5 i 1.344 euros, i els matriculats entre el 2010 i el 2009 han de pagar entre 110 i 1.280 euros, sempre segons la cilindrada. Els vehicles del 2011 o posteriors paguen segons les emissions de CO, entre 150 euros i 960.

Els ciclomotors de manco de 125 cc, que fins al gener n'estaven absents fossin nous o vells, ara paguen 55 euros. Qualsevol moto de més de deu anys que, nova, hagués costat manco de 20.000 euros, implica imposts autonòmics per entre 55 i 286 euros en el cas de les de 1.500 cc o més.

Els tractors, també

La modificació de l'impost també perjudica els compradors de tractors. En la majoria de casos, els nous propietaris hauran de pagar entre 1.280 i 1.408 euros de tribut al Govern, sense tenir en compte allò que els hagi costat l'aparell.

stats