TURISME

Menorca es promocionarà amb estand propi a Fitur

El Consell dóna el vistiplau a la proposta d'Ashome, que, per primera vegada, pretén diferenciar l'illa del conjunt de les Balears

L'Associació hotelera de Menorca (Ashome) traslladà el dia 29 de setembre al Consell una proposta per tal de reservar, amb vista a la pròxima edició de  Fitur, un estand propi per vendre les potencialitats de l'illa. Des del Consell, a través d'un comunicat, asseguren que la proposta va ser valorada "positivament" des d'un primer moment, ja que la iniciativa incloïa tot el sector i no es va plantejar en "termes d'oposició a l'estand de l'ATB".

Una vegada es va tenir constància de la proposta d' Ashome, el Consell la traslladà a Palma perquè el Govern en tingués coneixement i, evidentment, per acabar de rebre el suport necessari per poder tirar endavant la iniciativa.

Així, el Consell es compromet a ajudar en aquesta col·laboració. Cal recordar que la proposta d'Ashome, impulsada pel seu president,  Luis Casals, i la gerent de l'entitat,  Azucena Giménez, constava de la reserva d'un estand propi de Menorca a Fitur. El cost estimat s'elevaria a uns 40.000 euros. La proposta de l'Associació hotelera de Menorca instava la institució a fer-se càrrec, econòmicament, d'una part de la inversió. Molt probablement, la màxima institució menorquina haurà d'assumir-ne el 50%.

La idea dels hotelers és omplir de contingut l'estand propi, que tindrà una superfície aproximada d'uns 60 metres quadrats. A més a més, Ashome pretén exposar tot tipus de productes que distingeixen Menorca. Per tant, embotits de la terra, ensaïmades i, fins i tot, sabates tindran cabuda en aquest espai. La iniciativa va sorgir l'any passat. La insatisfacció del sector després de l'edició de l'any passat de Fitur va ser el punt de partida.

EDICIÓ PAPER 18/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF