El Mateu Orfila posa en marxa un servei de teleassistència postpart

El telèfon 971 48 76 51 està operatiu de 8.00 a 20.00 hores cada dia, de dilluns a diumenge

L’equip de comares de l’ hospital Mateu Orfila ha posat en marxa un nou servei de teleassistència per atendre les consultes que puguin tenir les mares durant els primers dies del postpart. El servei d’atenció telefònica, que es va estrenar aquest dilluns, dona resposta per mitjà del telèfon 971 48 76 51 a tots els dubtes que plantegin les dones que acaben de tenir un infant al centre hospitalari relacionats amb l’alletament matern, i sobre les cures pròpies del postpart i els canvis que experimenta el cos durant el puerperi o la quarantena, i també si reconeixen qualque signe d’alarma.

El servei telefònic està actiu durant 12 hores, concretament de 8.00 a 20.00, cada dia de la setmana, i és atès per les mateixes comares de la Sala de Parts de l’hospital. En cada cas una de les comares resol les consultes telefònicament o, si és necessari, deriva la pacient a la consulta de la comare del seu centre de salut o la cita per acudir a l’hospital i fer una valoració més exhaustiva del problema.

L’equip de la Sala de Parts també ha editat un tríptic informatiu sobre el nou servei de teleassistència, en el qual es recorden les pautes que cal tenir en compte per donar el pit al nadó i es resolen els dubtes més freqüents relacionats amb la lactància. En el fullet també s’informa sobre la Comissió de Lactància Materna de l’hospital, formada per un equip multidisciplinari de professionals que treballen per promoure l’alletament matern, “atès que és el millor aliment que una mare pot oferir al seu infant i pel vincle afectiu que s’estableix entre tots dos com una experiència especial, singular i intensa”.

EDICIÓ PAPER 17/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF