Balears 03/02/2017

MÉS acusa Biel Company de fer la vista grossa amb contractes irregulars

L'exconseller d'Agricultura compareix davant la Comissió d'investigació de les autopistes d'Eivissa

Jaume Vinyas
2 min
L'exconseller Biel Company en la compareixença a la Comissió d'investigació.

PalmaL'exconseller d'Agricultura i Medi Ambient, Biel Company, s'ha desentès d'una sèrie de suposades irregularitats comeses sota el seu mandat que MÉS per Mallorca li ha posat sobre la taula en la Comissió d'investigació sobre els sobrecostos de les autopistes d'Eivissa. Els ecosobiranistes l'acusen d'haver ignorat un informe de la Sindicatura de Comptes que advertia sobre la manca de justificació d'un contracte amb l'empresa TRAGSA per a la construcció d'una bassa al nucli urbà de Sant Jordi. Tot i que l'informe data de novembre de 2013, Company va seguir pagant les factures i no va prendre cap mesura "perquè eren dels seus", segons ha denunciat el portaveu parlamentari de MÉS, David Abril.

L'exconseller i futurible candidat a la presidència del PP ha llençat pilotes fora i s'ha limitat a dir que, arran de la remodelació de Govern que, el maig de 2013, va fer el llavors president, José Ramon Bauzá, li va tocar assumir l'estructura del departament que gestionava les carreteres, desentenent-se de la seva gestió diària. "Varem assumir una estructura i la vam mantenir", ha afegit.

El contracte de la discòrdia

La polèmica rau al voltant de la construcció d'una bassa de tipus agrícola que serviria per a drenar-hi tota l'aigua que es podria acumular en l'autovia que va fins a l'aeroport. Abril ha recordat que, en una compareixença anterior, un enginyer va explicar que el projecte original aprovat pel Govern Matas preveia construir un canal de 30 metres d'amplària i 1,5 km de longitud fins a la mar per desallotjar l'aigua, conscients que el disseny del traçat de la carretera propiciaria inundacions.

El segon Pacte de progrés va decidir descartar la construcció d'aquest canal i va deixar preparat el projecte de la bassa al qual només li quedava la licitació, per valor d'1,5 milions d'euros. La directora d'Obres Públiques de Bauzá, Ana García, va decidir, però, botar-se el tràmit de concurs públic i va optar per fer una encomana de gestió. El beneficiari va ser l'empresa TRAGSA per a la qual treballa el seu company sentimental qui és, ni més ni menys que el delegat de l'empresa a Balears. Abril ha destacat, a més, que García va mentir a la comissió quan, en la seva compareixença, va assegurar que no mantenia cap tipus de vincle familiar amb l'empresa.

L'informe de Sindicatura alerta que "no queda justificada la segregació d'aquesta qüestió, de tal manera que s'hauria d'haver tramitat una modificació contractual, en lloc d'un encàrrec de gestió". Tot i l'advertència, MÉS denuncia que Company no va actuar i va seguir pagant les factures corresponents. Abril ha acusat l'exconseller de ser "responsable, actiu o per negligència de tapar forats del Govern Matas". "Dubto molt de la base jurídica de tot el que vostè diu", ha estat la resposta de Company.

stats