LLENGUA
Balears 13/06/2016

L'STEI adverteix que perilla l'ensenyament en català i la integració dels nouvinguts

El sindicat critica la dotació insuficient d'hores per desenvolupar el Pla d'acolliment lingüístic i cultural

Ara Balears
1 min
L'STEI adverteix que perilla l'ensenyament en català i la integració dels nouvinguts

PalmaL'STEI intersindical critica que la Conselleria d'Educació ha atorgat un nombre d'hores insuficient per poder desenvolupar el Pla d'Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC). En concret, el sindicat lamenta en un comunicat que l'Administració va presentar els criteris per establir les quotes a la mesa sectorial d'educació sense consultar-ho als treballadors ni deixant-los temps previ per presentar al·legacions. Aquests criteris poden fer que, per exemple, que en un centre que té vuit alumnes nouvingut només es podrien fer dues hores de PALIC, ja que l'Administració ha calculat una hora de dedicació d'un professor per a cada quatre alumnes.

Des del sindicat s'apunta que amb només dues hores a la setmana, els alumnes nouvinguts "no podrien aprendre i, per tant, no podrien seguir els aprenentatges de manera satisfactòria". Segons explica l'STEI, la normativa dels PALICs estableix que l'activitat específica es desenvolupi entre un mínim de 6 hores i un màxim de 16 hores setmanals.

"És bàsic atendre la diversitat dins l'aula i aconseguir que els alumnes que provenen de la immigració puguin incorporar-se plenament al sistema educatiu illenc", assegura l'STEI. A més, afegeix que ensenyar la llengua pròpia del territori permet, de manera progressiva, seguir el contingut de les matèries que es fan en català. Segons marca el Decret de mínims, s'han de fer almenys el 50% de les classes en aquesta llengua. El sindicat també recalca que, després de 30 anys de la Llei de normalització lingüística, "és necessari reforçar l'escola en català" i que una manera de fer-ho és, precisament, "acollir i ensenyar la llengua catalana als nouvinguts i les seves famílies", tot facilitant-los la integració.

stats