Publicitat
Publicitat

El Govern descarta recuperar la gestió pública de la cuina de Can Misses malgrat les crítiques

El darrer episodi, la detecció d’aliments caducats que s’havien servit a pacients, ha monopolitzat una part del torn de preguntes del Parlament balear

Patricia Gómez ha descartat rotundament recuperar la gestió pública de la cuina de l’ hospital de Can Misses, a Eivissa. Ho ha fet després que el diputat de Podem Aitor Morrás i la diputada del Grup Mixt Xelo Huertas ho demanassin expressament citant la petició del Defensor del Pacient. “El Defensor del Pacient és una organització privada i no tenim per què prendre les seves prescripcions com a vinculants”, ha respost la consellera Gómez, qui ha explicat que el Defensor del Pacient és “un grup privat d’advocats que s’uneixen” però no respon a cap organisme públic i que, de fet, “la Comunitat de Madrid està en judici amb ells pel nom que empren”.

Aquesta petició venia després que la setmana passada l' Àrea de Salut de les Pitiüses fes públic mitjançant un comunicat que s’havia detectat menjar caducat a la cuina de l’hospital i que “en algun cas s’havia servit” als pacients. La mateixa nota indicava que s’havia obert un expedient sancionador per esclarir els fets i determinar quina hauria de ser la sanció a l’empresa concessionària. En aquest sentit, Gómez ha explicat a la cambra balear que els productes de menjar estaven congelats i que ara s’havia d’esclarir “mitjançant els registres” si aquest procés de congelació s’havia produït abans o després de vèncer la data de caducitat. “La gravetat dels fets depèn molt d’aquesta dada”, ha matisat la consellera, qui ha assegurat que l’aparició d’aquesta notícia i dels nombrosos expedients que s’obren a la concessionària “són senyal que els controls funcionen”. En aquest sentit, Gómez ha recordat que les sancions imposades l’any passat van assolir els 4 milions d’euros.

Per la seva banda, el Partit Popular assegura que les concessions a la sanitat pública són un model en el qual van confiar els socialistes i lamenten que està dissenyat de manera que “importen més les sancions que la qualitat que rep el pacient”. Patricia Gómez ha assegurat que els pitiüsos gaudeixen d’una sanitat pública “excel·lent” i ha recordat que, en recerca d’aquesta “excel·lència”, ja s’ha canviat l’empresa que gestiona la cuina en més d’una ocasió així com el director de l’empresa concessionària de l’hospital.

 

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF