Balears 12/08/2014

El Govern evità demanar per educació en una enquesta telemàtica per valorar els serveis que presta

En una altra ocasió traslladà la preocupació educativa dels enquestats al SOIB

2 min
Els resultats de l'enquesta del Govern.

El Govern balear evità demanar l'opinió dels ciutadans sobrela seva gestió educativa en una enquesta telemàtica per valorar els serveis que presta. Es tracta de "La pregunta del mes", un sondeig mensual sobre qüestions que l'Executiu considera oportú sotmetre a la consideració dels internautes i el més cridaner del cas és que el dedicat als serveis governamentals es dugué a terme el febrer de 2013, quan el conflicte educatiu encara no havia esclatat amb tota la seva intensitat, encara que s'estava incubant amb força. Per valorar la fiabilitat dels resultats, s'ha de tenir en compte que l'usuari pot votar totes les vegades que vulgui i per opcions diferents, com es pot comprovar amb la darrera.

Una altra dada curiosa és que, amb anterioritat, el Govern havia demanat sobre quines havien de ser les seves accions prioritàries. Un terç dels que contestaren manifestaren que havia de ser "la formació dels treballadors i l'ensenyament en general". L'Executiu té el compromís de traslladar aquestes inquietuds a les conselleries afectades. En el cas de la preocupació per l'educació la resposta fou: "Respecte de la formació dels treballadors (29% dels votants) el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) manté diversos programes de formació per a l'ocupació que es poden consultar a la pàgina http://www.caib.es/microsites/ctreball/Soib/cercador.html".

"La pregunta del mes" es va posar en marxa el mes de novembre de 2012 i des de llavors s'han rebut 55.710 visites al contingut i 17.807 votacions, xifra que suposa una mitjana de 3.323 visites i 1.056 votacions mensuals. La pregunta que han votat més persones es va publicar el maig del 2013 i feia referència a la millor manera perquè els consumidors estiguin informats. La resposta majoritària va ser que les oficines d'atenció al consumidor són la millor eina per tal que els consumidors estiguin informats. Algunes altres de les preguntes que han atret més l'atenció dels ciutadans han estat referent a temes de qualitat dels serveis públics, com ara qüestions relacionades amb la transparència, els principals documents que cal obviar per potenciar la simplificació documental o la simplificació entre administracions.

stats