TURISME
Balears 13/09/2016

El Govern destinarà 400.000 euros anuals a promocionar el turisme cultural

Les conselleries de Turisme i Cultura firmen un acord per atreure visitants en temporada baixa

Carmen Buades
2 min
Muñoz, Barceló, Mateu i Gomila durant la signatura de l'acord

PalmaEl Govern balear destinarà, a partir de l'any que ve, entre 400.000 i 500.000 euros per impulsar el turisme cultural en temporada baixa. El vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, i la consellera de Transparència, Cultura i Esports, Ruth Mateu, han signat aquest dimarts un acord de col·laboració per fer que el "turisme crei sinèrgies amb altres activitats econòmiques".

A partir d'aquest protocol, les dues conselleries volen promocionar les Balears com un espai "de creació cultural", amb paisatges i escenaris que poden utilitzar-se en els rodatges, les sales d'exposicions i de concerts, les rutes literàries, etcètera. Sobretot durant l'hivern. Per això, Barceló ha anunciat que des de Turisme es duran els "valors culturals als mercats emissors" de visitants, es posaran en marxa "accions a les fires turístiques per donar a conèixer l'oferta cultural" de les Illes i es treballarà per "dinamitzar el sector audiovisual".

Mateu, per part seva, ha explicat que no només es vol promocionar el turisme cultural, sinó també exportar "la cultura de la nostra terra arreu del món". Tot i que l'acord és, segons la consellera, "un paraigua des del qual s'anirà aprofundint en actuacions concretes", també és "un pilar estratègic" de les línies de feina de la Conselleria.

La comissió mixta que haurà de decidir les mesures estarà formada per l'Agència de Turisme de les Balears (ATB) i la Direcció General de Cultura. Pere Muñoz, gerent de l'ATB, també ha assistit a la roda de premsa, on ha explicat que l'acord marc no estableix una quantitat fixa per destinar, però que la intenció és que cada any la partida rondi el mig milió d'euros.

Turisme de sol i platja

Barceló ha aprofitat per recordar que des de l'entrada del Pacte al Govern "no s'ha invertit ni un sol euro en promoció del turisme de sol i platja". A més, el vicepresident ha afirmat que s'han eliminat "el 100% de les imatges de sol i platja que apareixen en les fires turístiques" i es treballa exclusivament en fomentar els viatges gastronòmics, culturals i esportius. Segons Barceló, "hi ha un concepte equivocat de promoció", ja que alguns grups polítics, com Podem, han demanat la supressió de les partides destinades a aquest concepte dels pressupostos del 2017. Per al vicepresident, l'objectiu del Govern és fer veure que "hi ha vida més enllà del sol i la platja", però també ha insistit en el fet que "els números que s'inverteixen en promoció estan molt per davall dels d'altres comunitats autònomes, com les Canàries o Andalusia".

stats