El Govern abonà 12,4 milions en indemnitzacions el 2015

A principis del 2016, el Govern balear va haver d’aprovar modificacions de crèdit per fer front al pagament de sentències fermes per execucions forçoses “mal executades” o impagaments. La majoria d’aquests dictàmens -explicaven a través d’un comunicat des de l’Executiu balear el mes de gener- responia a conflictes de terrenys expropiats durant el període 2003-2007 per fer obres d’infraestructures viàries.

8 de les 22 modificacions de crèdit que es van haver de realitzar corresponen a expropiacions i interessos de demora per les obres d’accés a l’ aeroport d’Eivissa. Les obres de l’autopista entre Inca i sa Pobla van requerir quatre modificacions més, però no va ser l’única carretera: l’ autopista de Llucmajor, la carretera entre Palma i Manacor, els accessos al túnel de sa Mola ( Sóller), la segona ronda d’Eivissa, la ronda sud de Ciutadella i l’autopista entre Palmanova i Andratx també van obligar l’Executiu balear a fer modificacions de crèdit.

En el seu moment, el Govern de Francina Armengol va criticar la gestió de l’Executiu autonòmic del moment (dirigit per Jaume Matas) i la manera “com es van fer les coses” durant aquells anys.

Per tal de fer front al pagament, es va utilitzar la quantitat destinada al fons de contingència, però els 3,87 milions d’euros que hi havia no van ser suficients per als 81 milions d’euros en modificacions que finalment es van haver de dur a terme (ja que hi havia també impagaments a l’ IB-Salut i a la Conselleria d’Educació).

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF