TERRITORI

El GOB aposta pels busos llançadora com a solució al col·lapse del Trenc

El grup ecologista creu que si es consolidàs la fórmula es podrien replantejar els grans aparcaments prevists en el projecte de Parc Natural

El GOB veu "molt positiva" la possibilitat d’optar per una alternativa de bus llançadora per facilitar l’accés de visitants al nucli de ses Covetes i a la platja del Trenc, ja que els aparcaments utilitzats fins fa dos anys estan expedientats per infracció urbanística, i el sistema d’ORA a la carretera d’accés resulta insuficient per atendre la demanda d'espai.

L'Ajuntament preveu que des de la zona de l'institut a Campos, on s'habilitaria una àrea d'estacionament, surtin busos amb certa freqüència cap a ses Covetes. Els comerciants de la zona del Trenc, en una reunió amb el batle, Sebastià Sagreras, aquest dimarts han demanat que no siguin busos grossos, sinó microbusos, i que hi arribin amb una freqüència curta.

La Direcció General de Transports també ve a bé que l'Ajuntament digui quin tipus de vehicles vol per transportar banyistes al Trenc i també des d'on vol que surtin. Ja que si bé hi ha la possibilitat de fer-ho des de Campos mateix, també s'analitza la viabilitat de fer-ho des de la zona de sa Ràpita, el nucli urbà més proper a ses Covetes.

El transport serà gratuït. Amb una freqüència adequada, "aquest sistema -de bus llançadora- descongestionaria de cotxes la zona de ses Covetes i avançaria cap a una mobilitat més sostenible en l’àmbit del futur parc natural del Trenc-Salobrar, on s’hauria d’apostar pel transport públic com a alternativa als grans aparcaments existents fins ara al cor de l’espai protegit", expliquen des del GOB.

El dilema dels grans aparcaments

Durant l’exposició pública de l’avantprojecte de llei de declaració del Parc Natural del Trenc-Salobrar de Campos, que definia nous aparcaments a ses Covetes, vora sa Barralina i al costat de la salinera, el GOB va suggerir un replantejament de la proposta per tal de valorar adequadament les diferents opcions possibles. El projecte preveu crear tres àrees d'estacionament per a 1.500 vehicles. En canvi, l'Ajuntament de Campos demana aparcament per a 3.000 cotxes.

"Aquesta nova proposta de situar un aparcament al nucli urbà de Campos i un sistema de bus llançadora ens sembla molt interessant, ja que permetria l’accés de visitants a ses Covetes sense la necessitat d’habilitar-hi aparcaments", explica el GOB.

El grup ecologista insta l’Ajuntament i la Direcció General de Transports a definir i habilitar busos llançadora com a sistema de transport públic. El GOB ho veu "com a solució transitòria a la problemàtica d’aquest estiu (aparcaments il·legals i zona col·lapsada) però també integrar aquesta opció dins l’ordenació definitiva que es plantejarà en la futura llei del Parc Natural".

EDICIÓ PAPER 17/02/2019

Consultar aquesta edició en PDF