Fitur 2018 confirma el seu lideratge com a gran fòrum de negocis

El certamen madrileny clausura la trenta vuitena edició amb rècord de visitants

La Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, tanca aquest diumenge la seva trenta-vuitena edició amb les millors dades de la seva història, atès el rècord de 251.000 visitants, un 2,5 % més que el 2017.

D'aquesta manera, el certamen madrileny, que enguany s'ha fet del 17 al 21 de gener, confirma, poques hores abans de la clausura, el seu lideratge com a gran fòrum de negocis de la indústria mundial del turisme.

Destaca especialment el creixent pes de l'assistència professional, que durant les tres primeres jornades de la fira va reunir 140.120 persones de tot el món, amb un augment d'un 3 % respecte de l'edició anterior.

La fira ha generat un impacte econòmic de 260 milions d'euros a la ciutat de Madrid i 200.000 sortides nocturnes per valor de 14,2 milions d'euros, promogudes per  Festitur .

Els organitzadors han subratllat l'alta activitat de negoci i les operacions internacionals que s'han concentrat en Fitur durant les seves jornades professionals.

L'agenda organitzada per la fira amb el seu programa de compradors internacionals ha generat més de 6.800 trobades de negoci, a les quals s'han sumat més de 38.000 cites sol·licitades a través de la web, a més dels milers de trobades bilaterals que s'han anat succeint en els diferents  stands .

Aquesta edició ha estat més internacional que mai. S'ha registrat un augment d'un 13 % de la participació estrangera i una quota d'un 54 % del total, liderat per Àfrica, que creix un 21 %, Àsia-Pacífic, un 19 %, i Europa, un 15 %.

Aquest creixement ha tingut el seu reflex en la superfície neta d'exposició, que ha superat els 65.000 metres quadrats, amb un augment d'un 5 %, així com en el nombre d'expositors, 816, un 8% més, i en el nombre total d'empreses i entitats participants, procedents de 165 països, que ha superat la xifra de 10.000.

També destaca el creixement d'un sector que va guanyant pes en la fira, el sector tecnològic, en resposta al procés de transformació que impulsa el sector del turisme a través de les seccions Fitur  Know   How  &  Export  i  FiturthechY i de la presència d'empreses desenvolupadores i proveïdores de tecnologia, que ha augmentat un 16 %.

#FITUR2018 també ha batut rècords en abast digital, amb una comunitat de 200.000 seguidors, 40 milions d'impressions i més de 21 milions d'impactes a Twitter, atès que en la seva primera jornada va ser TT  tendència mundial.

EDICIÓ PAPER 12/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF