Publicitat
Publicitat

Falten facilitadors per donar a conèixer el mercat

Com en el cas del turisme convencional, no n'hi ha prou amb l'excel·lència de l'oferta per tenir èxit en la proposta del turisme sanitari. Hi cal la participació d'empreses mediadores, capaces d'oferir paquets integrats que incloguin el tractament sanitari demanat a un centre determinat, l'allotjament, el transport i l'oferta complementària a la destinació escollida, sempre segons les capacitats i l'estat del pacient viatger. És en aquest aspecte, segons UBES, on a les Illes i a l'Estat hi ha el principal buit, ja que el sector sanitari es troba sense eines per poder difondre a ple pulmó que les seves instal·lacions i professionals, de qualitat homologable, estan a disposició de qualsevol persona arreu del món. És la feina del que es coneix en el sector com a facilitadors especialitzats.

Aquests facilitadors sí que existeixen en altres mercats, com el nord-americà i el britànic. A la xarxa és fàcil trobar ens com medicaltourismco.com o healthtravelnetworks.com, que amb un fàcil cercador ofereixen al client una idea aproximada d'on es pot practicar la cirurgia o el tractament demanat, en condicions òptimes de qualitat mèdica i a millor preu que en el seu país d'origen. Espanya, de manera genèrica, sol aparèixer en aquestes planes web: "Hi ha molt més que toros, flamenc, ball, platges exòtiques i sol a dojo", es llegeix en una d'aquestes planes. Per aquests pacients, l'opció dels centres sanitaris espanyols té un altre al·licient: el preu. Una pròtesi de genoll és un 30% més econòmica de mitjana; una liposucció, a la meitat de preu, i un implant dental pot costar un 60% menys que al Regne Unit.

Els paquets sanitaris es porten a vendre en fires com la realitzada a Londres fa tres setmanes, la Health Tourism Show, una mostra destinada a persones majors de 50 anys, on les empreses relacionades amb turisme sanitari de tot Europa han ofert tractaments mèdics i tota l'oferta complementària dels indrets adjacents.