Cursach recomanava pagar un sou a periodistes perquè informassin interessadament

El jutge creu que el Grup Cursach tenia "control i domini sobre totes les instàncies, col·lectius, organismes i grups de poder, incloent-hi determinats periodistes"

Una de les escoltes telefòniques intervingudes pels investigadors del cas Cursach, en aquesta ocasió entre el mateix Tolo Cursach i l'expresident del Futbol Club Balears, Fernando Crespí, revela que el magnat recomanava, al gener de l'any passat, pagar un sou de 1.000 a 2.000 euros a uns quants periodistes perquè informassin a favor dels seus interessos. De fet, segons una interlocutòria del jutge Manuel Penalva, diversos periodistes de mitjans locals i estatals haurien estat convidats per Cursach a menjar al restaurant Rififí

Control i domini sobre totes les instàncies

Aquest fet, pel jutge Manuel Penalva, que encapçala les perquisicions en la presumpta trama corrupta entre policies, funcionaris, polítics i diversos empresaris de l'oci, "demostraria que el grup té control i domini sobre totes les instàncies, col·lectius, organismes i grups de poder, incloent-hi determinats periodistes si és necessari", per la "capacitat d'influència que els mitjans tenen en la població en crear un corrent d'opinió en un sentit o un altre".

En una conversa gravada, amb data del 9 de gener del 2016, Cursach assegurava al seu interlocutor que "tu, si creus que has de forçar la situació perquè a en Ferran li donin permís, el que has de fer és agafar dos o tres periodistes i donar-los 1.000 o 1.500 o 2.000 euros cada mes".

EDICIÓ PAPER 17/08/2019

Consultar aquesta edició en PDF