INICIATIVES POPULARS

Convoquen una campanya en defensa del producte local enfront de l'acord comercial entre Europa i el Canadà

La plataforma 'No al TTIP' afirma que el CETA posarà en perill les denominacions d'origen i les normes sanitàries europees

L a plataforma 'No al TTIP Mallorca' demana la col·laboració de la societat en una campanya de defensa del producte local enfront del tractat de lliure comerç entre Europa i el Canadà ( CETA), un acord que és "un retard i un atemptat contra la sobirania del poble", en paraules de Pep Valero, portaveu de l'organització, que aglutina 25 entitats polítiques i socials més.

Segons ha explicat aquest dilluns Pep Valero, el CETA (Comprehensive Economic and Trade Agreement) "és el mateix que el TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership)", ja que, amb aquest tractat, les empreses nord-americanes, que ja tenen acords amb el Canadà, podran influir i incidir en el lliure comerç, fet que, sumat a altres causes, "posarà en perill molts productes locals perquè desapareixeran les denominacions d'origen". Per aquest motiu, la plataforma 'No al TTIP' insisteix a fer una campanya d'agitació a les xarxes. "Tothom pot contribuir-hi amb una foto d'un producte local que consideri que estigui en perill", ha explicat el portaveu.

La posada en escena

Una representació de les entitats que formen la plataforma 'No al TTIP Mallorca' s'ha reunit aquest dilluns al matí al moll Vell amb camisetes i pancartes de rebuig als tractats comercials que s'estan negociant, i amb ensaïmades i sobrassades com a mostra de productes locals que es podrien veure afectats pels nous acords entre Europa i el Canadà i amb els Estats Units. "El CETA és una desregulació de les normes alimentàries i sanitàries europees", ha explicat Valero. Amb aquest acte, la plataforma s'adhereix a una campanya europea en contra de la futura aprovació del TTIP i del CETA.

EDICIÓ PAPER 19/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF