Balears 27/06/2017

El Consell de Menorca i la UTE signen el contracte d’obres pel tram d’Alaior

Els treballs, que s’iniciaran a finals d’agost o principis de setembre, tindran un cost de més d’un milió i mig d’euros

Ivan Martín
2 min
Imatge de la reunió mantinguda per signar el contracte d'obres del tram d'Alaior

MenorcaEl Consell Insular de Menorca ha explicat detalladament les accions que durà a terme la UTE formada per Copcisa, Construcciones Olives, M.Polo i Juan Mora en el nus d'accés a Alaior. De fet, aquest dimarts s'ha signat el contracte d'obres per un import d'1.588.000 euros. Aquesta primera fase actuarà sobre un quilòmetre de longitud i serà el primer punt de la carretera on es reprendran les obres de millora. La revisió del projecte s'ha basat en les directrius tècniques establertes per la premissa de l'equip de govern de prioritzar criteris de sostenibilitat ambiental, econòmica i viària.

D'aquesta manera, s'ampliaran els vorals fins a dos metres i mig d'amplada, es prohibiran els girs a l'esquerra per concentrar-los cap a aquesta direcció en punts habilitats per al canvi de sentit. D'altra banda, els canvis de sentit es realitzaran en nusos adequats. En tram interurbà, en interseccions canalitzades a nivell; i en urbà, en enllaços de diferent altura, camins transversals a diferent nivell, amb accés des de la carretera o no, mentre que a travesseres, canvis de sentit en interseccions regulades amb rotondes. Precisament, tenint en compte aquests criteris, la solució per a la millora de l'accés al polígon industrial d'Alaior passaria per una rotonda a nivell inferior.

Segons el Consell Insular, l'inici de les obres tindrien lloc a finals d'agost o principis de setembre, i les setmanes d'octubre serien les més conflictives pel que fa a l'afectació al trànsit. Per a la redacció d'aquesta revisió, el Consell espera la resolució de la Comissió Balear de Medi Ambient respecte de l'enllaç de l'Argentina. L'equip de govern actual recorda que el tipus de nus dissenyat per l'anterior equip del PP no s'ajustava a les directrius tècniques per a la revisió del projecte de millora de la carretera, pel fet de trobar-se en un tram interurbà.

stats