TERRITORI

El Consell de Mallorca recorrerà contra la sentència que l'obliga a pagar 2,9 milions al promotor d'un complex turístic a Campos

El TSJIB condemna la institució insular a pagar 2,9 milions per eliminar l'àrea de reconversió territorial que permetia la urbanització de sa Vinyola

El Consell de Mallorca recorrerà contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) que l'obliga a pagar 2,9 milions d'euros a l'empresa Zarpimi SA per haver eliminat l'àrea de reconversió territorial ( ART) que permetia la construcció d'un complex turístic a la finca de sa Vinyola, a Campos, gràcies a l'eliminació de l'hotel Rocamar a Sóller i de l'hotel Don Pedro a Pollença.

Tot i que en un principi Zarpimi demanava 162 milions d'euros d'indemnització, el Consell ha sol·licitat un aclariment al TSJIB per tal d'estudiar les diferents accions que es poden adoptar davant aquest revés judicial.

"No estam d’acord amb la sentència i entenem que no estan justificats tots els imports als quals es condemna la institució insular. Creim que s’hi varen incloure despeses inadequades i que no tindrien res a veure amb la gestió de l’urbanitzable", ha indicat la consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido.

A sa Vinyola, l'empresa demandant hi tenia planejat construir una urbanització amb un camp de golf.

Segons Garrido, amb aquesta condemna "es torna a demostrar que protegir el territori no surt car, perquè no han de pagar les quantitats que se sol·liciten per lucre cessant".

D'acord amb el Consell, només s'haurien d'abonar les despeses que s'han produït, però no el lucre cessant que hagués pogut adquirir amb l'explotació de l'urbanitzable.

En aquest sentit, cal recordar que el setembre de 2015 la jutgessa del Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Palma va desestimar un recurs formulat per l'empresa Zarpimi SA. Ara, el TSJIB ha estimat que l'empresa té dret a aquests 2,9 milions i posa punt final temporal a un assumpte que es va iniciar l'any 1990 amb la presentació de la polèmica promoció.

EDICIÓ PAPER 24/08/2019

Consultar aquesta edició en PDF