ECONOMIA
Balears 20/09/2016

El Consell de Mallorca fa costat a Pep Lemon en la defensa del seu nom

La marca mallorquina de beguda ha iniciat una campanya per recaptar suport institucional

Ara Balears
2 min
Christoph Hafner, Miquel Ensenyat, Cosme Bonet i Carme Verdaguer.

PalmaEl president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, i el conseller d'Economia i Hisenda, Cosme Bonet, han manifestat aquest dimarts el seu suport a l'empresa mallorquina de refrescs Pep Lemon en defensa de la seva denominació.

Pep Lemon va ser denunciada per la multinacional Pepsico Inc. perquè entén que els noms d'ambdues empreses poden donar lloc a confusió, un conflicte legal que podria resoldre's en els propers dies i pel qual la firma mallorquina ha iniciat una campanya per recaptar suport.

Ensenyat ha defensat que "Pep Lemon és una empresa mallorquina, que utilitza producte local, arrelada a la terra i compromesa amb el seu entorn", raons per les quals considera que "és just que rebi el suport d'institucions com el Consell de Mallorca".

Per fer costat a la companyia, Ensenyat i Bonet s'han reunit aquest dimarts amb dos representants, Carme Verdaguer i Christoph Hafner, en el marc de les reunions que mantenen per recaptar suport institucional. Pep Lemon ha informat que pròximament es coneixerà la decisió del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears sobre aquesta qüestió.

Llarg procés

La companyia va registrar fa uns tres anys la marca Pep Lemon. Mig any després va seguir el mateix procés de registre per a les seves altres marques, Pep Cola, Pep Orange i Pep Toni, però la multinacional Pepsico s'hi va oposar en un escrit en el qual va al·legar que pel seu volum de vendes (67.000 milions de dòlars) i el valor de la seva marca (18.000 milions de dòlars), és una marca amb renom que mereix una protecció especial.

Després que l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) denegàs a Lemon Factory la possibilitat d'utilitzar el nom Pep en les seves begudes, les negociacions amb Pepsi no han donat cap resultat i, en conseqüència, serà un tribunal el que decideixi "si Pep i Pepsi es poden confondre de cara a un consumidor mitjà", ha explicat la firma mallorquina.

En paral·lel al procés legal, Pep Lemon va iniciar una campanya de comunicació bolcada a informar de les diferències entre una beguda multinacional i una de local i sobre les raons per les quals considera que Pep i Pepsi no es poden confondre. Amb la campanya 'PepsinomePipses', l'empresa cerca la complicitat de l'opinió pública per recaptar el suport suficient per demanar a Pepsi que retiri la seva oposició.

La companyia emfatitza que Pep és un nom propi de les Balears, utilitzat majoritàriament, senzill i proper, i va ser el triat per denominar el refresc amb la intenció de dirigir-se "al mallorquí mitjà" per oferir les seves begudes produïdes "de manera local, natural i amb compromís social". "Les Pep no es posicionen per competir amb les grans marques multinacionals, ni per producció, ni per filosofia, ni per preus, ni per noms", assenyala l'empresa.

stats