Balears 19/10/2017

Carbonell: "No passis pena' és una de les expressions més utilitzades pels mallorquins"

La directora general de Turisme reitera que el tracte que donà al número dos de Cursach va ser "el més normal" i explica que ha obert més d'un expedient contra el grup empresarial

Anna Schnabel
3 min
Carbonell tractà el número dos de Cursach "com a qualsevol altre ciutadà".

PalmaLa directora general de la Conselleria de Turisme, Pilar Carbonell, ha reiterat que la conversa telefònica que apareix al sumari del cas Cursach entre ella mateixa i el número dos de Cursach, Tolo Sbert, que el jutge Manuel Penalva va interpretar com una mostra de complicitat entre el grup empresarial i l'administració pública, "no reflecteix cap tracte de favor", sinó que és "el més normal entre la Conselleria i un ciutadà", ha assegurat durant la seva compareixença d'aquest dijous al Parlament.

"No passis pena", "jo et firmaré l'informe", deia en aquella conversa la directora general a Tolo Sbert, que es mostrava preocupat per regularitzar la situació del Megapark i algunes instal·lacions de la discoteca BCM -totes dues propietat de Cursach-, davant l'entrada en vigor de la moratòria de la 'llei Delgado'. Mentre que, segons el jutge, Carbonell facilitava i permetia l'autorització d'unes obres que s'havien de fer a les discoteques tenint coneixement que mancàven de llicència, la directora general ha subratllat avui que "no passis pena" és "una de les expressions més utilitzades pels mallorquins" i no demostra cap conducta delictiva ni l'acceleració de la tramitació de l'esmentat expedient.

Per demostrar la veritat de les seves paraules, Carbonell ha explicat que a l'agost d'enguany es va obrir un expedient contra el Grup Cursach en detectar una sobreocupació del 63% a l'hotel BH, propietat del magnat, que es troba a la presó de manera preventiva des del març d'enguany, acusat de liderar una màfia amb tentacles dins la policia i les administracions públiques. A més, la Conselleria de Turisme ja va anunciar a principis d'aquest mes que havia iniciat una investigació interna per revisar tots els expedients relatius al Grup Cursach. Uns dies més tard, detectaren un altre expedient contra el grup que fins aleshores no s'havia tramitat i li van donar trasllat.

"La directora general de Turisme és accessible"

Carbonell ha recordat davant la sala que, de moment, el jutge no l'ha citada a declarar en qualitat d'investigada. També ha remarcat que "fa vint anys i vuit mesos que faig feina en el sector turístic" i que, per aquest motiu, "tots ens coneixem". "La directora general de Turisme és accessible", ha subratllat. Precisament, amb la voluntat de donar un servei més pròxim als ciutadans, va decidir mantenir el seu número de telèfon de sempre quan va acceptar el càrrec que actualment ocupa.

La directora també ha explicat que l'expedient de la polèmica conversa va tramitar-se en dos mesos i mig i en l'ordre estricte que tocava. També ha justificat la pressa de Sbert per tramitar l'informe: "La Conselleria rep moltes consultes per saber en quina situació es troben les tramitacions de les seves obres que han de fer en temporada baixa, quan aquests establiments estan tancats". "Els empresaris van amb pressa perquè disposen de terminis molt curts", hi ha afegit. La directora general, així mateix, ha detallat quins són els passos que solen seguir-se en aquests casos i ha assegurat que el procediment no va realitzar-se al marge de la via habitual.

Nou sistema per "sortejar" els inspectors

La Conselleria de Turisme ha posat en marxa un sistema de sorteig dels inspectors "per garantir la màxima transparència en les inspeccions", ha precisat Carbonell. Cal tenir en compte que el sumari del cas Cursach ha destapat una presumpta xarxa clientelar, liderada pel magnat de l'oci, per evitar, precisament, les inspeccions als seus establiments, alguns dels quals transgredien totes les normatives, mentre que altres negocis de la competència eren ofegats i enfonsats amb sancions, per ordre de l'empresari.

stats