Virgilio Rodríguez: "Els creueristes interessen a tothom, però les nostres gelateries se centren en els residents"

El propietari de la Boutique del Gelato anuncia que l'empresa mallorquina obrirà durant el 2020 algun nou local a la Península

La Boutique del Gelato va néixer l'any 1996 de la mà de Virgilio Rodríguez, que va obrir amb els seus socis una gelateria que s'ha convertit en un referent a les Illes, amb 14 establiments que han revolucionat el sector venent gelats a menys d'un euro. Actualment, disposa d'una plantilla de més de 100 empleats i ja ha obert la primera gelateria a la Península, concretament a Múrcia. L'èxit de la marca ha permès a l'empresa franquiciar el seu negoci i poder ampliar l'activitat amb una menor inversió. Inca i Son Gotleu són les ubicacions dels seus darrers locals.

Com neix la Boutique del Gelato?

La nostra empresa neix de casualitat, com moltes. Vaig veure una gelateria que es traspassava i vaig contemplar un futur laboral. Una vegada vàrem obrir el negoci i aprendre com funcionava, vàrem començar a pensar en possibles millores i fórmules per créixer.

Com va ser l'aposta per l'expansió?

L'expansió va ser deguda a la necessitat de cobrir la demanda dels clients en altres zones. Els nostres productes varen començar a tenir una molt bona acceptació i veiérem la possibilitat de servir altres clients en altres zones. De totes maneres, no va ser fins al 2012, amb l'obertura de la nostra botiga a Aragó, davant El Corte Inglés, que vàrem encetar un nou camí dotant la marca d'una identitat corporativa pròpia i professional en tots els nostres locals.

Quantes botigues teniu en l'actualitat i quantes són pròpies?

Ara mateix hi ha 14 Boutiques del Gelato i 7 són pròpies. La resta són franquiciades, una fórmula que ens ha permès créixer de manera més ràpida, però mantenint la qualitat del producte i la fórmula del negoci.

Com decidiu la ubicació dels locals?

La ubicació és sotmesa a estudis fets per professionals per determinar-ne la viabilitat. Tenim locals a Palma en llocs emblemàtics com Blanquerna, l'avinguda Roma, el passeig Marítim, el carrer Aragó, a les Avingudes, a Eusebi Estada, a l'Ocimax i a Portopí, però també en indrets més turístics com Alcúdia i Ciutat Jardí. Les darreres incorporacions són un local a Son Gotleu i un altre a Inca.

La ruta dels creueristes o turistes que visiten Palma s'ha omplert de gelateries. No us  interessa aquest mercat?

Els creueristes són un mercat que interessa a tothom perquè aporta un nombre important de clients que poden consumir el nostre producte, però de tota manera el nostre principal client i en el qual ens centram és el resident.

Com lluita una gelateria contra l'estacionalitat?

La temporalitat intentam disminuir-la amb altres referències: tenim cafès, tortades, berenars i altres productes que se serveixen a la majoria de cafeteries. Hem d'aprofitar la bona ubicació dels nostres locals i la clientela fixa que tenim.

Quin és el procés d'elaboració del producte?

Es basa en matèries primeres de primera qualitat i productes de quilòmetre zero; i en la mesura que sigui possible, productes de les Illes Balears com les fruites de temporada: meló, síndria, taronges, llimones i fruits secs com ametles.

Quantes varietats de gelat elaborau i quines són les més demanades?

Tenim una gran varietat de sabors i també atenem algunes demandes específiques com gelat de mostassa i mel, safrà i xocolata amb xili, aquests darrers per encàrrec.

Teniu alguns establiments en zones turístiques. Quines diferències trobau entre el client local i el turista?

Encara que algunes de les localitzacions de les nostres gelateries són turístiques, el client majoritari  és resident, perquè aquest és el nostre objectiu.

Teniu un local a Múrcia. Us plantejau créixer a la Península?

Tenim una franquícia a Múrcia, efectivament; també peticions de diferents punts de la geografia espanyola que a partir de l'any que ve començarem a atendre.

I a Mallorca, teniu previst obrir-ne de noves?

A Mallorca, per a l'exercici 2020, tenim una obertura signada i estam a l'espera de trobar localitzacions per cobrir alguna petició més.

EDICIÓ PAPER 30/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF