Part Forana 31/01/2015

De no deixar entrar els cotxes a un posicionament no tan estricte

Ll. A. C.
2 min
S’ha passat a crear espais on els cotxes circulen a poca velocitat i el vianant té prioritat.

CiutadellaJoan Josep Gomila és una de les veus autoritzades a Menorca quan es parla d’urbanisme i de disseny de ciutat. Com a analista, apunta que “si fins fa tres o quatre anys es defensava com a ideal que només entressin els residents a segons quines zones de la ciutat i es limitava molt la circulació de vehicles, ara la tendència ja no és tan estricta”. Així, Gomila diu que s’ha passat de dissenyar espais estrictament per a vianants a crear espais on els cotxes circulen a poca velocitat i el vianant té prioritat, com les anomenades zones 30 o 20, on la velocitat està limitada per aquestes xifres.

Ara bé, d’entrada Gomila troba encertada la proposta de màxims plantejada pels redactors del Pla General de Ciutadella. “Els menorquins tenim el costum de voler entrar el nostre cotxe fins al menjador de casa, quan a altres ciutats s’han creat nuclis d’aparcament més o menys a prop dels habitatges, de tal manera que puguis aparcar allà el vehicle i anar a casa caminant com a màxim cinc minuts”, diu l’arquitecte urbanista.

Joan Josep Gomila considera, en la línia del PGOU ciutadellenc, que “els turistes han de quedar a la perifèria i caminar fins al centre. Passa a totes les ciutats turístiques i no he sentit mai cap protesta. S’ha de tenir molt ben senyalitzat el recorregut fins al centre, i no és suficient amb crear aparcaments perifèrics. S’ha d’estudiar que l’accés fins a la part més visitada sigui fàcil i agradable”, hi insisteix.

L’arquitecte es mostra fins i tot més estricte que la proposta del nou Pla General. L’urbanista creu que a l’estiu els turistes no haurien de poder circular en vehicle per l’interior del nucli urbà. “Se’ls hauria de dirigir directament cap als aparcaments de la perifèria, i que només els residents poguessin accedir en cotxe fins al centre”, conclou Joan Josep Gomila.

stats