MANACOR
Part Forana 28/08/2013

Les entitats treballaran contra la segregació a les escoletes

El ple de l'Ajuntament de Manacor va demanar el juliol passat a la Conselleria d'Educació mesures per "evitar la segregació a les escoles" i "assegurar la cohesió social" al municipi

Joan Sitges
2 min

Manacor.El repartiment equitatiu dels alumnes immigrants entre tots els centres escolars del municipi no serà una realitat aquest proper curs. Amb tot, les entitats educatives del poble han començat a fer feina per conscienciar els pares nouvinguts dels beneficis de la integració cultural. Ho faran des de la base i intentant que els pares dels alumnes més petits prenguin consciència dels perills de la segregació.

El ple de l'Ajuntament de Manacor va demanar el juliol passat a la Conselleria d'Educació mesures per "evitar la segregació a les escoles" i "assegurar la cohesió social" al municipi. Des del Govern "encara no han contestat a la petició del ple", segons explicà ahir el regidor Roberto Flores. Però el cert és que juntament amb l'Equip d'Atenció Primerenca, que depèn del Govern, i l'Associació 0-3 anys de Manacor, els departaments de Serveis Socials i d'Educació manacorins des d'aquest curs "faran feina per evitar la segregació escolar amb les famílies que hagin de matricular l'any que ve els seus fills a Educació Infantil", afegí Flores.

Donar eines a les famílies

"A final de juny es va fer una reunió amb pares de l'escoleta Sa Torre", explicà Joana Pinya des de l'Associació 0-3 anys, fent referència a una de les escoles on aquest curs existiran classes on la mestra serà l'única persona capaç d'expressar-se en català i estarà acompanyada de pocs alumnes que dominin el castellà. "Molts pares i mares varen entendre que havia d'apostar per la integració, però les matriculacions ja estaven fetes, per això farem feina amb vista als propers cursos", afegeix Pinya.

S'intentarà que hi hagi un equilibri en el repartiment d'alumnes fills de famílies immigrants. Per fer-ho possible s'oferiran Espais familiars, uns tallers que suposen un espai de convivència per a les famílies en els quals tothom pot escoltar o demanar ajuda.

stats