INFRAESTRUCTURES URBANES
Part Forana 30/12/2016

Manacor millora enllaços entre la rambla i la via Portugal

Son Peretó i Balèria tindran una reforma integral

Miquel Barceló
2 min
El carrer de Son Peretó és el vial més ample entre la zona de l’institut Mossèn Alcover i l’àrea esportiva de na Capellera i el districte urbà de la plaça de Ramon Lull.

ManacorLa reforma integral dels carrers de Son Peretó i Balèria, amb 500 metres de traçat, ja té un projecte d’execució, que implica una inversió de quasi un milió d’euros, en el pla d’obres i millora de les vies urbanes de la ciutat previst per a l’any vinent, amb un termini d’execució de vuit mesos. Són vials importants, ja que serveixen de connectors de trànsit entre la rambla del Rei En Jaume i l’avinguda de Portugal.

El projecte ha estat presentat per ser finançat amb fons de l’impost turístic, ja que suposa el canvi de canonades d’aigua potable i clavegueram, segons ha informat l’Ajuntament. A més, també es pretén eixamplar les voravies i col·locar-hi un nou ferm. S’ha previst que, una vegada reformats els dos carrers, el doble sentit de circulació quedi en un i poder crear àrees d’estacionament a prop de la plaça del Mercat (plaça de Ramon Llull) i tota la seva zona comercial, a l’indret urbà més pla del nucli de la ciutat.

L’equip de govern conservador té decidida l’execució d’aquest pla d’obres, per via de finançament del Govern o bé amb fons propis que destinarà a projectes sostenibles.

Les xarxes de sanejament i aigua potable de fibrociment, instal·lades fa 40 anys, presenten moltes fuites, agreujades pel fet de discórrer per un subsòl permeable i amb moltes filtracions d’aigua pluvial. De fet, també s’estudia que, a més del canvi de canonades d’aigua potable i sanejament, es doti la zona d’una secció de clavegueram per recollir les aigües de pluja i dirigir-les al tram de torrent urbà que hi ha a la zona.

Des del departament d’Urbanisme es confia també que aquesta actuació serveixi de model per a la futura remodelació de l’avinguda de Portugal, que enllaça l’avinguda del Parc amb la rambla del Rei En Jaume i la plaça de Ramon Llull. “Es tracta d’aconseguir uns vials amables amb els habitants”, diuen els tècnics.

Al canvi de canonades, al nou asfaltatge amb voreres més amples i al nou enllumenat públic, s’hi afegirà una doble línia d’arbrat i una delimitació d’estacionament que ha de proveir la zona del mercat d’un aparcament més ordenat que l’actual. Fins ara, s’ha registrat un col·lapse monumental a l’avinguda de Portugal cada dilluns dematí, quan té lloc el mercat setmanal, per la qual cosa es fa necessari alleugerir de trànsit l’avinguda.

Doble format d’aparcament

Les voreres projectades als carrers de Balèria i Son Peretó tindran una amplada de tres metres amb arbrat, un únic carril de tres metres per a un sentit de circulació i dos espais d’estacionament a cada banda del vial: un en cordó de dos metres d’amplada i una secció de quatre metres per a estacionament en bateria.

El tema de la seguretat viària a aquests indrets s’ha pres seriosament. D’una banda, ha d’agilitar l’accés i la sortida a la zona del mercat setmanal i, d’una altra, també podrà descongestionar, en hores puntuals, la manca d’estacionament a la zona de l’institut Mossèn Alcover. Amb tot això, es pensa assolir el repte de millorar l’habitabilitat a la zona.

stats