Part Forana 25/08/2016

Bloquejada la segona fase de reforma de la primera línia del Port de Pollença

L'equip de govern, en minoria, assegura que continuarà impulsant el projecte de millora de la façana marítima

Miquel Barceló
2 min
El batle, Miquel A. March, ha vist aturat per dos cops en un mes el projecte de rehabilitació de la façana del Port.

PollençaEl projecte de la segona fase de reforma de la primera línia del Port de Pollença continua sota els efectes del temporal polític, esdevingut per la manca de consens entre l'equip de govern (Junts Avançam i Unió Mollera, amb set regidors) i l'oposició: Tots per Pollença (6), Alternativa per Pollença (2), El Pi (1) i PP (1).

Diferents punts de vista separen la línia de l'acord per a un projecte amb una inversió de 2,1 milions d'euros que pretén millorar la façana marítima més pròxima al port. Per segona vegada en un mes, la modificació de crèdit que ha de permetre consignar en el pressupost l'obra ha estat retirada del ple per manca de suport. Tots per Pollença explica que l'equip de govern "és incapaç d'assegurar l'aportació pressupostària que ha de fer el Consell de Mallorca" i de cap manera no dóna per bona la proposta d'inici d'expedient de modificació de crèdit que ha certificat el Consell, per valor de 500.000 euros, que ha de permetre transferir aquesta xifra a l'Ajuntament. El principal partit de l'oposició apunta que "aquest expedient no té informes jurídics pertinents dels tècnics superiors i, per tant, pot quedar invalidat", cosa que pot fer perillar l'aportació del Consell a l'apartat d'asfaltatge de la primera línia.

L'equip de govern recorda que ha aportat l'informe del Consell en què es proposa la cessió a l'Ajuntament de la titularitat de la via de primera línia de la badia i la valoració de les obres que s'hi han de dur a terme i també dóna per vàlid la proposta de l'inici d'expedient de crèdit del Consell per aportar 500.000 euros a l'execució de les obres.

Per Tots per Pollença, "tampoc no s'ha aclarit la titularitat pública de les parcel·les de la segona fase de la via de circumval·lació ni s'hi han incorporat les mesures que el grup va proposar i que entenem essencials per evitar-hi col·lapses de trànsit".

Amb aquesta situació de bloqueig, queda aturada una obra que ha de permetre l'empedrat de la zona més urbana de la primera línica, entre la rotonda Enginyer Roca i l'avinguda Paris; un carril bici amb pavimentació especial i amb separació física de la calçada; la rehabilitació de la paret que separa la voravia de la platja; mobiliari urbà en tot el passeig, especialment bancs i fanals; l'asfaltatge de la calçada, i l'embelliment de tota la zona amb jardins, entre d'altres millores.

L'equip de govern, que encapçala Miquel Àngel March, assegura que, malgrat la situació actual d'encallament polític, "es continuarà impulsant el projecte de millora de la primera línia del Port de Pollença". Ara per ara, emperò, si el Consell no aporta més credencials sobre els seus compromisos amb el projecte, el bloqueig pot anar per llarg.

stats