Publicitat
Publicitat

TRÀNSIT

La UE impulsa un sistema al cotxe per avisar dels accidents

Quan es produeixen accidents greus a la carretera, el temps de resposta dels serveis d'emergència és clau per salvar vides. La ComissióEuropea (CE) va presentar ahir una proposta de normativa que servirà per no perdre ni un minut en l'assistència mèdica als accidentats. Es tracta d'un dispositiu integrat al vehicle, batejat com a eCall, que envia un avís automàtic al servei d'emergències 112 quan es produeix un accident. S'activa quan salten els airbags del cotxe i, per tant, es posa en marxa encara que els ocupants del vehicle quedin inconscients.

El dispositiu funciona amb un sistema de GPS que envia a una central de recepció d'avisos les dades del vehicle, que facilitaran l'arribada de l'ambulància: la posició exacta de l'accident, el tipus de vehicle i l'hora en què s'ha produït. També automàticament, les dades s'envien al 112, que activarà els recursos d'emergència que consideri necessaris en cada cas. L'activació de l'eCall també es podrà fer manualment si no es produeix un accident però hi ha una emergència mèdica dins del vehicle.

La CE calcula que el sistema pot reduir el temps de resposta d'atenció a les víctimes entre un 40% i un 50%, un fet que pot salvar unes 2.500 vides cada any a la UE. Segons dades de Brussel·les, el 2012 van morir en accidents de trànsit a Europa 28.000 persones i un milió i mig més van resultar ferides. L'eCall suposa "un avenç molt important en matèria de seguretat viària", va assegurar ahir Antonio Tajani, comissari europeu d'Indústria. Tajani va presentar ahir la norma i voldria que sigui aprovada pels estats membres i l'Eurocambra en els pròxims mesos. Si totes les capitals hi donen el vistiplau, els nous vehicles de passatgers hauran d'incorporar obligatòriament l'eCall a partir de l'octubre del 2015.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT