Societat 23/04/2017

Formentera 2.0, una reconnexió a l’entorn digital

L’illa pitiüsa acollirà una trobada dedicada a intercanviar experiències sobre noves tecnologies, ‘networking’, xarxes socials, realitat virtual i ‘big data’

Enric Culat
3 min

JA QUE FORMENTERA és un entorn únic, el lloc somiat per descansar i carregar piles, Formentera 2.0 pot esdevenir també un “moment ideal per desconnectar i tornar a connectar”, fer un ‘reset’, una aturada per “obrir la ment” a noves idees, aprendre d’altres experts, rebre inspiració i veure el que està passant en l’àmbit de la cultura digital. Així ho creuen els organitzadors d’aquest encontre internacional sobre noves tecnologies i comunicació digital que tindrà lloc en aquesta illa entre els dies 4 i 7 de maig. Formentera 2.0 és una trobada multidisciplinària adreçada a emprenedors, apassionats i curiosos de l’entorn digital, periodistes, comunicadors, creatius, directors de comunicació i màrqueting, community managers, professionals independents, gestors de continguts, institucions, organitzacions, bloggers i persones que vulguin posar-se al dia en noves tecnologies i comunicació digital.

SEGONS LA DIRECTORA de la cinquena edició de Formentera 2.0, la periodista Rosa Castells, l’encontre ofereix “un format ideal, un espai proper on parlar de tu a tu amb els ponents, davant una posta de sol, en lloc d’una sala amb mil persones on després d’acabar la ponència te’n vas cap a casa sense conèixer ningú”. Rebre inspiració en un entorn tan especial amb magnífiques postes de sol segur que ajuda a fer negoci els emprenedors, però el plat fort de les jornades, puntualitza Rosa Castells, serà el networking on els ponents i assistents podran intercanviar experiències i contactes vinculats als seus interessos professionals. En aquest sentit, la directora de Formentera 2.0 recorda que en l’edició passada es van poder tancar desenes de col·laboracions entre participants i ponents, “i això és un bon precedent per tal que enguany es tornin a crear noves sinergies entre ells. Nosaltres almenys hi posarem tots els elements que estiguin al nostre abast per aconseguir-ho, amb el format, l’espai i experts de referència, perquè així, en aquesta nova edició, torni a haver-hi una bona cooperació entre tots”, puntualitza respecte d’aquesta qüestió la periodista Rosa Castells.

ELS CONTINGUTS DE l’edició d’enguany inclouran àmbits vinculats a la transformació digital, xarxes socials, plataformes multimèdia, creativitat, màrqueting digital, noves tecnologies, televisió, realitat virtual i big data. Entre els ponents hi haurà professionals de prestigi com Bernardo Crespo, líder de Transformació Digital a Divisadero i consultor en transformació digital a corporacions dins i fora d’Espanya (IBEX-35 i Fortune 500); Ana Castro, connection manager per a Espanya i altres països europeus de la multinacional Coca-Cola; Franc Aleu, director creatiu i actualment al capdavant del projecte multidisciplinarii Surreal Lab; David Saura, periodista i responsable de continguts digitals del FC Barcelona; Bruno Sellés, fundador de Vasava (tipografia, il·lustració, disseny interactiu i animació); Carlos F. Guerra, director digital i social mèdia a Iberdrola; Águeda Bañón, directora de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona des de juny de 2015 i una de les principals responsables de la campanya electoral de Barcelona En Comú (2014-2015), i Phil Gonzalez, fundador d’Instagramers, la principal xarxa de fans d’Instagram. Amb més de 500 milions d’usuaris actius i més de 90 milions de fotos pujades al dia, Instagram s’ha convertit en un dels fenòmens més importants en xarxes socials a tot el món.

SOBRE ELS PONENTS, la directora de Formentera 2.0 explica que en aquesta ocasió “ens acompanyarà gent molt significada” d’àmbits molt diversos i capaç de donar idees, pautes perquè cadascú les pugui aplicar al seu projecte o al seu negoci. A part de l’experiència aportada pels representants de les empreses que seran presents a Formentera 2.0, Rosa Castells destaca igualment l’apartat de transformació digital amb Bernardo Crespo, qui l’any passat va ser reconegut pel diari ‘Expansión’ com un dels 50 majors experts en transformació digital a Espanya, o amb Bruno Sellés, fundador de Vasava, estudi de referència en comunicació que treballa amb les multinacionals Mango, Nike i Adove. El món de la realitat virtual estarà representat per un gran expert en la matèria, Franc Aleu, mentre que la nova manera de comunicar a l’Instagram ho explicarà el fundador d’Instagramers, Phil Gonzalez.

ROSA CASTELLS RESUMEIX els objectius d’aquesta edició de Formentera 2.0 i argumenta que es tracta de compartir coneixements, aprendre amb experts internacionals que són uns referents en cultura digital i en noves tecnologies, i fer una aproximació per veure què està passant en el món digital. “Si a tot això hi sumam un format proper i encisador que ajudarà a convertir Formentera en punt de trobada i de referència en el món 2.0, llavors està clar que els emprenedors i els amants de la cultura digital no poden faltar a la cita del proper mes de maig”, conclou la responsable de Formentera 2.0. Totes les sessions de les jornades es faran a Sant Francesc, Cala Saona, Migjorn (Formentera), mentre que les ‘masterclass’ es desenvoluparan a diferents llocs de l’illa, amb informació on-line que es podrà seguir a través de les xarxes socials. Més info a http://formentera20.com/

stats