Publicitat
Publicitat

Botigues i souvenirs venen principalment productes barats

El fet que els turistes reservin cada vegada més a darrera hora fa que un element com la meteorologia tingui conseqüències directes sobre l'activitat econòmica. Enguany, diu Bernat Homar, propietari del supermercat Euromarket al balneari número 6 de la Platja de Palma, aquesta pot ser una de les raons per a un començament de temporada tan fluix: "És molt magre. Normalment el maig és un mes molt bo, però enguany, no sé si a causa del mal temps o si per altres circumstàncies, ha estat molt dolent". En el seu cas, va tenir en compte les previsions del sector, que parlaven fa uns mesos d'una temporada gairebé històrica, i "al final no era per tant. Et prepares, contractes gent i després et trobes això. Els turistes crec que s'han mogut més pels biergardens i s'han acostat poc a la platja", afirma Homar.

El seu supermercat està molt ben situat, però "també es nota molt que els turistes no tenen doblers. Abans venien i compraven licors cars. Ara només vénen a comprar cervesa i licors molt barats. Van a gastar el mínim possible", apunta. Pel que fa al tipus de producte, compren "alcohol. Els mesos de maig i juny, quan vénen els kegel clubs joves, venem moltes cerveses i vodka. Els mesos de juliol i agost venem de tot, però amb menor quantitat, perquè els turistes tenen tot inclòs".