Publicitat
Publicitat

Els presidents de Renfe i Adif han apuntat al maquinista

El maquinista

Les expressions de Francisco José Garzón Amo just després de l'accident van alimentar amb rapidesa la tesi de l'error humà com a desencadenant del sinistre de Santiago. En la seva declaració davant del jutge Luis Aláez, el maquinista va admetre que pilotava el tren amb excés de velocitat. Garzón Amo va ampliar dies després la seva declaració: va explicar al jutge que parlava per telèfon amb l'interventor que viatjava al tren i que va penjar segons abans de l'accident.

El president d'Adif

El president d'Adif, Gonzalo Ferre, va afirmar el 26 de juliol, tres dies després del sinistre, que Garzón Amo hauria d'haver començat a frenar el tren quatre quilòmetres abans d'arribar a la zona de l'accident. Ferre va explicar dijous al Congrés que un canvi d'última hora va deixar aquest tram sense el sistema de seguretat de l'AVE (ERTMS), que permet frenar el tren si s'excedeix la velocitat indicada.

El president de Renfe

El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, va afirmar també que Garzón Amo coneixia perfectament el recorregut. "Per aquest punt hi passen sis trens diaris i aquest maquinista hi ha passat 60 vegades. El coneixement que té d'aquesta línia és exhaustiu", va afirmar Gómez-Pomar. En la compareixença al Congrés, va recordar que el tren sinistrat havia estat inspeccionat el matí del sinistre i que el pla de manteniment s'havia "complert escrupolosament".