Publicitat
Publicitat

Menjar porqueria per defensar el medi ambient

¿SOU DELS QUE TENIU CURA DEL MEDI AMBIENT?¿Sabeu a quin contenidor va cada tipus de residu, no malgasteu ni una gota d’aigua i a casa vostra fa anys que no hi entren bombetes que no siguin de baix consum? Doncs vigileu, perquè algunes d’aquestes conductes beneficioses amb l’entorn podrien no ser-ho tant per a la vostra salut i per a la vostra figura. Almenys així ho indica un estudi dut a terme per investigadors de les universitats de Harvard i Duke, als Estats Units.

Els científics, que estudiaven els hàbits de compra, van comparar els productes que adquirien dos grups de voluntaris al supermercat. Els participants del primer grup havien d’anar a comprar portant una bossa reutilitzable de casa. Els del segon grup havien d’agafar les bosses que ofereixen al supermercat. L’anàlisi va concloure que els membres del primer grup tenien tendència a omplir el carro amb més productes poc saludables, és a dir, que triaven més menjar porqueria que els del segon grup.

¿Hi ha alguna connexió lògica entre aquests dos factors? Segons els responsables de la recerca, sí: actuar de forma responsable amb el medi fa que el comprador se senti bé amb si mateix, sigui menys autoexigent i es permeti capricis com galetes, xocolata o patates fregides que d’una altra manera evitaria. Seria una mena de recompensa íntima i inconscient pel bon comportament de dur la bossa de casa.

A part de mostrar que els camins de la ment humana són fascinants i inescrutables, i de fer que els fabricants de brioixeria industrial es freguin les mans amb la tendència a eliminar les bosses d’un sol ús, l’estudi confirma aquella màxima que anem aprenent a mesura que ens fem grans i és que a la vida no es pot tenir tot, que, per molt que ens pesi, sempre s’ha de renunciar a alguna cosa per obtenir-ne una altra. Així doncs, a partir d’ara, abans d’anar al supermercat, haureu de definir-vos i triar: o procureu ser respectuosos amb el medi o ho sou amb la vostra dieta. O també podeu desafiar estudis científics curiosos sobre la ment humana i omplir la bossa reutilitzable o el carro de la compra de fruites, verdures i altres productes saludables al mateix temps que feu servir bosses reutilitzables.