Publicitat
Publicitat

Funeral a Deià, a l'estil de Kevin Ayers

No hi ha cap altre lloc als voltants on s'entengui un funeral com a Deià. O no com va ser el del músic Kevin Ayers. En el moment que els familiars i amics íntims es reunien a la terrassa d'un hostal, qualsevol àvia de les nostres se n'hauria fet creus de saber que començava un sepeli. Gent diversa, vestits de flors, bruses de seda llargues, bermudes, diademes florides i xancles, bevia i fumava. Només caminar, poble amunt cap al cementiri, la comitiva ho era tot, menys fúnebre. Cantaven i ballaven l'alegre Singing a song in the morning . Al davant, Galen Champagne Ayers, la filla del fundador de Soft Machine, semblava una núvia vestida en color xampany. Anava descalça, també cantava i ballava, i no deixava de somriure mentre abraçava les cendres del pare.

Sepulcre molt humil, en una estreta terrassa des de la qual Kevin Ayers, Ollie Halsall i el pintor Mati Klarwein vigilaran per sempre el poble: el May I? d'Ayers, en la veu de Bridget St. John, el saxo de John Altmann i la guitarra de Pere Colom. En comptes dels condols habituals, paraules improvisades d'amics com Altman i Diandra Douglas. Per acabar, un Happy Birthday , corejat per tothom. Divendres Kevin Ayers hauria fet 69 anys.

Tampoc es va assemblar a una reunió postfuneral la celebració a Sa Fonda. Amb glòries de la música, el ritual habitual de Deià: improvisació, alcohol, ball descontrolat i més d'una flaire de marihuana. Mentre en un costat passaven imatges de la vida personal i musical d'Ayers, a l'altre es podia llegir un rètol: " Silence is sexy" . Només va faltar la primera part de la premissa. Bob Geldof es confonia amb la barra, i no va voler pujar a l'escenari. Molt generós, John Altman gairebé no en va baixar, i treia meravelles del seu saxo. Tomàs Graves dirigia la Pa amb Oli Band. I Mike Oldfield va saludar Deià, via Skype, des de les Bahames. La música es va acabar poc després de la mitjanit. La festa va continuar fins a les cinc del matí.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/09/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT