Publicitat
Publicitat

Em faig del PP (jo no sóc tonto)

Segons informava ahir el diari Última Hora, l’anomenada Targeta Blava que ha de donar descomptes en comerços als militants del PP de les Balears està gairebé a punt d’entrar en funcionament, i ja compta amb tres-centes empreses adherides, la qual cosa significa set-cents establiments on els peperos illencs podran gaudir d’aquests descomptes. Molt bé. Suposo que això és el que el partit de José Ramón Bauzá i Mariano Rajoy entenen com a mesures reactivadores de l’economia, i que, quan diuen que ja s’entreveu la sortida de la crisi, es refereixen a ocurrències com aquesta. Campi qui pugui, i el darrer, que tanqui la porta.

Naturalment que la mesura és legal i que el PP té dret a tirar-la endavant, de la mateixa manera que altres entitats, com ara els col·legis professionals o les oficines bancàries, també ofereixen avantatges als seus socis o clients. Ara bé, que sigui legal no impedeix que constitueixi una autèntica aberració conceptual. Reforçar, o estimular, la militància en una formació política a cops de descompte en botigues, benzineres i farmàcies (sobretot farmàcies, que és el gremi del president Bauzá) dóna una idea molt clara de quin és el respecte i la consideració que mereix a aquesta formació política el pensament dels seus militants, i la noció mateixa de democràcia. No es tracta de defensar cap ideologia ni cap visió del país i de la societat, sinó d’anar espicossant el que es pugui i qui dia passa any empeny. Com que no dubto que fins i tot el PP de les Balears deu tenir militants honestos i conseqüents (de fet, n’he conegut algun), seria interessant saber quina impressió els produeix que el seu partit cometi aital mamarratxada. Ara que s’acosten eleccions, estaria bé que el tret sortís per la culata i que, per cada militant que el PP guanyi amb la Targeta Blava, en perdés dos.

Això que acabo d’escriure no és probable que passi, però sí que és ben possible que els que en surtin escuats siguin aquests set-cents punts de venda adherits a la campanya. Perquè, per cada militant del PP que entri a comprar amb la targeta, és ben possible que deixin d’entrar un nombre indeterminat de clients. Ja s’ha convertit en tema de conversa recurrent l’interès per conèixer la llista d’aquests establiments, a fi de no tornar a posar-hi els peus. No sóc amic de boicots (a Catalunya n’hi ha una experiència ja tan llarga com desgraciada), però el cert és que va contra tota lògica comercial que qui té un portal obert s’avingui a afavorir una part de la seva clientela en funció del seu color polític. És clar que els comerciants tenen tot el dret del món a votar el que vulguin, però sembla del gènere entabanat fer segons quines ostentacions ideològiques, de manera que animis una altra part dels teus possibles clients a anar a comprar a la competència. Però bé, per ells va el pollastre. Només una pregunta, que ja he vist circular per internet: hi haurà descomptes en escombretes de vàter? A Jaume Matas, l’última que va comprar li va sortir per 300 €, i això és un abús, home.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF