Misc 09/04/2014

La 1 torna a posar-se el davantal

Estrena la segona edició de ‘MasterChef’, revelació de la temporada passada

Albert Castellví Roca
2 min
La 1 torna a posar-se el davantal

BarcelonaQui vulgui convertir-se en el segon MasterChef d’Espanya haurà de demostrar que és capaç de crear i servir plats exquisits en les condicions més extremes: dalt d’un avió, a bord d’un vaixell o envoltat de neu a més de 2.000 metres d’altitud. Aquestes són algunes de les proves que hauran de superar els quinze concursants de la segona edició de MasterChef, el concurs de cuina que La 1 estrena aquesta nit (22.30 h) amb l’esperança que repeteixi l’èxit de la primera temporada.

Per aconseguir-ho s’ha dissenyat una edició amb més exteriors -inclou visites a tot el territori espanyol i fins i tot alguna sortida a l’estranger-, s’ha renovat el plató i s’han buscat concursants amb perfils peculiars, com una vegana i un celíac. Però malgrat aquests elements nous, els ingredients fonamentals seran els mateixos: Eva González tornarà a presentar el programa i el jurat el formaran Pepe Rodríguez Rey, Samantha Vallejo-Nágera i Jordi Cruz, que ja van tenir aquesta responsabilitat en la primera edició del concurs i en la versió infantil, MasterChef Junior, que TVE va emetre per Nadal.

Segons la cadena, en aquesta nova edició el jurat “exigirà molt més”, però el nivell dels concursants també serà més alt. Els 15 escollits, d’entre 20 i 71 anys, han sortit d’un procés de càsting al qual es van inscriure més de 9.000 persones i van ser seleccionats després d’unes proves en què van participar 2.000 candidats. Ara s’enfrontaran per guanyar un premi de 100.000 euros i la possibilitat de fer un curs a l’escola de cuina Le Cordon Bleu de Madrid. Abans que arribi el moment d’escollir el guanyador, els concursants rebran visites de xefs com els germans Roca, Pedro Subijana i Paco Roncero i d’altres persones conegudes, com Ana Duato, Javier Cámara, Leonor Watling i Paco León.

MasterChef, un format d’origen britànic que ja s’ha adaptat a 45 països, va tenir de mitjana a Espanya en la primera temporada a TVE 3.421.000 espectadors i un 18,3% de quota de pantalla, i va mostrar una evolució molt positiva: després d’una arrencada tèbia, es va acomiadar amb 5,5 milions de seguidors i un 33,1% de share. “Les dades d’audiència ens han avalat però, com a televisió pública, buscàvem alguna cosa més: aconseguir que el més valuós, l’alta cuina, fos popular”, remarca el director de TVE, Ignacio Corrales. Per això la cadena recorda que, després de MasterChef, els concursos de cuina s’han fet un lloc també a les graelles d’altres canals.

Més enllà del programa

Coincidint amb el retorn de MasterChef TVE llançarà diversos productes de marxandatge, des de ganivets fins a joguines, a més d’una revista amb les receptes del programa que sortirà cada setmana. La cadena també ha posat en marxa un concurs per als usuaris de l’aplicació mòbil de l’espai, amb un premi de 10.000 euros per al guanyador.

A més, La 1 estrena avui (0.30) un altre format de cuina, Cocina2, en què els bessons Sergio i Javier Torres, xefs amb una estrella Michelin, visitaran en cada entrega una ciutat espanyola per preparar, amb un producte típic de la zona, un plat tradicional i un altre d’avantguarda. Aquest programa s’emetrà cada dimecres després de MasterChef.

stats