Publicitat
Publicitat

La confessió d'Angelina Jolie fa moure els parquets

Una imatge val més que mil paraules és la frase que va tenir èxit al segle XX amb la democratització total dels aparells de televisió. Una versió actualitzada, i relativa a la publicitat, seria que una celebrity val més de mil campanyes. I en tenim dos exemples recents. L'actor Michael Douglas -i l'embolic que va muntar el seu representant- va fer més pel càncer de gola amb una declaració que totes les campanyes d'informació anteriors. I, si no, pregunteu a qualsevol persona què sabia sobre la relació entre aquest tipus de tumors i el sexe oral.

Angelina Jolie també va posar el seu gra de sorra en matèria de salut pública quan va anunciar la seva doble mastectomia per l'alt risc de tenir càncer de mama. Unes declaracions tan poderoses que no només han fet que moltes dones dels Estats Units -i d'arreu del món- sàpiguen què els ofereix la sanitat en aquest àmbit, sinó que també han fet pujar un 15% a Wall Street les accions de Myriad Genetics, l'empresa que desenvolupa als EUA la prova que detecta si es pot tenir càncer de mama. El test conegut, com a BRCA, val uns 3.000 dòlars. La prova que va utilitzar Jolie, però, la cobreix en un 95% l'assegurança del pacient.