Publicitat
Publicitat

TV3 eixampla el lideratge al juliol

La pública ha ampliat fins a 3,2 punts la seva distància amb el primer canal de Mediaset

Els mesos d'estiu solien ser complicats per a TV3 -sense Barça, perdia els lideratges- però enguany ha aconseguit resistir el juliol amb una situació òptima, ja que engreixa el marge que la separa de Telecinco.

Catalunya

El català suma una quota de pantalla del 20,8%

TV3 lidera el juliol amb un 12,7% de quota, cosa que vol dir ampliar fins a 3,2 punts l'avantatge amb Telecinco, que ha estat la segona cadena més vista. Però el canal de Mediaset nota l'alè d'Antena 3, que és tercera a només una dècima de distància. La 1 millora tres dècimes el seu resultat del juny -el seu mínim històric a Catalunya- i fa un 7,1%.

La resta de canals de la Corporació obtenen bons resultats. Esport3 es beneficia de les retransmissions del Mundial de natació i anota un 1,5% de quota, que suposa doblar l'audiència del juliol de l'any passat. El Super3/33, d'altra banda, fa un 1,8% i és la seva millor dada des que els dos canals es van fusionar, l'octubre del 2012, i el 3/24 obté un 1,2%. Així, si se suma el 17,2% de tots els canals de la Corporació amb el 3,6% de 8TV, s'obté una quota de pantalla per al català del 20,8%, tres dècimes menys que al juny.

Illes Balears

Còmode lideratge per a Telecinco i estancament d'IB3

A les Illes Telecinco manté el seu lideratge, amb un share del 12,9%: supera així Antena 3, que es queda en el 10,3%. Malgrat tot, la distància entre totes dues cadenes s'ha reduït tres dècimes respecte del juny. IB3 repeteix el 5,7% del mes passat, que ja era el seu pitjor resultat de l'últim any. En tot cas, segueix quedant per sobre de Cuatro (5,1%) i La Sexta (4,8%).

Espanya

Antena 3 lidera, Cuatro i La Sexta pateixen una davallada

Antena 3 pren el tron estatal a Telecinco i ha estat el canal més vist (13,0% contra 12,5%). A més, el grup Atresmedia és qui suma més audiència acumulada amb els seus set canals (28,7%, contra els 28,6% dels vuit canals de Mediaset). La 1 puja una dècima, però ho fa des del que havia estat al juny el seu pitjor resultat històric, de manera que encara és prematur considerar que ha sortit del coma. Cuatro i La Sexta han empatat a 5,2 punts i acusen una forta baixada, d'1,2 i 1 punt, respectivament. Pel que fa a les temàtiques, Factoría de Ficción és la més vista, amb un 3,6%. Aquest juliol ha tancat Marca TV, que desapareix del dial amb un minso 0,5% d'audiència.

El més vist del mes

Masterchef es confirma com a sensació de la temporada

La final del programa MasterChef ha estat l'emissió més vista del mes a Catalunya, amb 677.000 espectadors i un share del 25,3%. El segon lloc ha estat per al Gran Premi d'Hongria, seguit a TV3 per 627.000 catalans. El Telenotícies migdia ha quedat tercer, amb 621.000 espectadors, i quart ha estat el Mundial de MotoGP dels EUA, ofert per Telecinco. TV3 suma 23 programes en el Top 40, 12 dels quals estan entre les primeres 15 posicions.