Publicitat
Publicitat

El Rey, per als llatins i en anglès

Univisión s'uneix a la cadena del director cinematogràfic Robert Rodríguez

Univision Communications va anunciar dimarts una societat amb el canal de televisió El Rey, del director cinematogràfic Robert Rodríguez, que començarà a emetre al desembre amb una programació que inclou, entre altres formats, pel·lícules i sèries d'acció. Creada per Rodríguez i una productora anomenada FactoryMade Ventures, la cadena va orientada a joves -ja no adolescents- llatins que consumeixen ficció en anglès.

La unió entre Rodríguez i Univisión -que és el canal en castellà més exitós dels EUA i amb més audiència, per davant de Telemundo- és un pas més de la seva estratègia perquè s'hi adhereixi més públic llatí, fins i tot els que ja són nascuts allà i no necessiten una programació tan marcadament sud-americana. Per aconseguir-ho, ja s'han fet diversos anuncis de les ficcions que s'hi podran veure. Per exemple, una sèrie produïda pels guionistes de Star trek Roberto Orci i Alex Kurtzman i un altre dramàtic basat en la pel·lícula de Rodríguez i Tarantino Abierto hasta el amanecer .

"Estic encantat d'associar-me amb Univision en aquesta innovadora iniciativa per produir programació original d'alta qualitat per a la nostra comunitat [els llatins] i públics més amplis", va explicar Rodríguez durant l'esdeveniment d'Univision a Broadway. "El Rey Network [el nom del canal] servirà com a trampolí per satisfer els gustos dels joves que busquen contingut emocionant, cinematogràfic i carregat d'acció", va celebrar. Des del seu punt de vista, "Univision és el millor soci per aconseguir aquesta fita", va afegir.

El realitzador d'èxits com de Once upon a time in Mexico , Sin City , Spy kids o Machete no oblidarà altres àmbits que també tenen èxit entre aquest públic a part de les sèries i les pel·lícules: els programes de música i esports. Per deixar els continguts en mans de Rodríguez, Univision Communications serà la responsable de les finances, vendes i distribució de la cadena. Una distribució de tasques que permetrà a Rodríguez concentrar-se en la programació.

Un 'target' creixent

Randy Falco, president i director executiu de Univision Communications, creu que la societat "amb El Rey és un testimoni del poder de la nostra marca de viure en les dues llengües". A més, Falco no s'amaga del fet que aquesta aposta és una inversió de futur: "La nova cadena servirà a una de les audiències més influents i de creixement més ràpid als EUA: els joves hispans".

I, de fet, no va desencaminat, ja que es calcula que el 2050 un de cada tres habitants dels EUA serà llatí , i no per la immigració, sinó per l'elevada natalitat, unes dades que expliquen aquesta nova societat televisiva. No obstant, també s'ha de mencionar la tradició d'Univivisión per associar-se amb altres cadenes. De fet, les seves aliances amb emissores locals ha estat una de les grans claus del seu èxit a nivell nacional.