Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Microsoft Office arriba als iPad

Ja existeixen altres aplicacions d'ofimàtica per a aquest dispositiu, començant per l'iWork d'Apple, que és de franc des de fa uns mesos

La primera intervenció pública de Satya Nadella com a conseller delegat de Microsoft ha estat per presentar la versió per a iPad de les seves aplicacions ofimàtiques Word, Excel i PowerPoint. Amb la descàrrega gratuïta es poden llegir els documents a la tauleta, copiar-ne contingut per enganxar-lo en altres llocs i enviar-los com a adjunts. En canvi, si es volen modificar els arxius o crear-ne de nous, cal abonar-se al servei Office 365, que costa 10 euros al mes.

Ja existeixen altres aplicacions d’ofimàtica per a l’iPad, començant per l’iWork d’Apple, que és de franc des de fa uns mesos. Però amb aquest nou Office per als iPad, Microsoft no s’adreça als usuaris que volen treballar amb documents a la tauleta, sinó als que ja fan servir Office a l’ordinador, també tenen un iPad i es volen estalviar complicacions amb el format dels documents. Amb la subscripció a Office 365 poden tenir la feina sincronitzada en un màxim de cinc dispositius.

Hi ha qui diu que Office per a iPad representa la rendició de Microsoft a l’era post-PC i el reconeixement del fracàs de les seves pròpies tauletes Surface. Pot ser, però no és el que més importa. Les vendes d’ordinadors han baixat un 10% en un any mentre que les de tauletes han pujat més del 50%, cosa que posa en perill el futur de Windows.

Però més enllà de la rivalitat entre Windows i Mac, Microsoft és un dels principals venedors de software per als equips d’Apple, i els usuaris d’aquests sempre han estat un bon mercat per a les aplicacions de Microsoft. De fet, segons els números que fa Nomura Securities, el nou Office per iPad pot ser molt bon negoci: en comptes de vendre per 50 euros una llicència d’Office per a un PC que trigarà 3 anys o més a ser renovat, ara Microsoft podrà facturar 100 euros anuals a cada usuari per accedir a Office 365. Encara que ja no es vengués ni un sol PC més, només li cal conservar un de cada 12 usuaris per seguir-hi guanyant.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF