Mèdia 01/06/2015

L’ARA Balears bat el seu rècord i supera els 134.000 usuaris únics

A Twitter, un dels digitals en català més influents

Xavier De Gispert I Zegrí
2 min
Segons l’OJD, durant l’abril més de 134.091 usuaris únics han visitat 489.517 pàgines dins la web de l’ARA Balears.

PalmaDos anys després del seu naixement, l’ARA Balears ha tornat a superar el seu màxim històric de creixement a internet i ha aconseguit 134.091 usuaris únics durant el mes d’abril passat, segons les dades oficials que ha publicat l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD).

Les xifres que plasmen els darrers informes d’aquest organisme s’apropen al doble de les assolides durant el mes d’abril de 2014, quan el diari se situava en els 72.834 navegadors únics.

Si durant el mes d’abril analitzat aquest 2015 per l’OJD els usuaris únics han estat 134.091, en total el digital ha rebut 260.797 visites i els nostres lectors han arribat a visualitzar fins a 489.517 pàgines dins la web de l’ARA Balears.

A més, el diari manté un creixement sostingut d’audiència a internet que, segons es pot preveure, també millorarà les xifres durant el mes maig.

En aquest sentit, en el darrer trimestre, la mitjana de creixement d’usuaris únics supera el 23,5% sobre el total de navegadors, novament una dada que es preveu que continuï creixent les properes setmanes, segons els indicadors de visites propis de què disposa el diari amb les eines de Google Analytics.

L’ARA Balears és el digital en català més llegit de les Illes Balears. Però més enllà de les fronteres de la Comunitat Autònoma, allò cert és que les xifres a Twitter indiquen que el diari també se situa en el Top 10 dels diaris en català més influents a les xarxes.

De fet, segons l’Índex d’Audiència Activa de la consultoria independent Sibilare -que monitoritza l’activitat de fins a 100 mitjans en català a Twitter-, l’ARA Balears està a la part alta (entre els 10 millors) dels quatre rànquings que indiquen la capacitat d’influència en una de les xarxes socials més importants del món: audiència activa (usuaris que interactuen amb el mitjà), generació de conversa (piulades i converses que s’originen a partir dels continguts), audiència activa exclusiva (usuaris que només interactuen amb l’ARA Balears) i activitat de l’audiència (mitjana de piulades vinculades al digital per usuari).

Aquesta capacitat d’influència a Twitter resulta especialment rellevant per als analistes de la consultoria de comunicació i Big Data Sibilare, ja que les dades no es tracten de manera relativa, sinó absoluta. I, tot i així, l’ARA Balears competeix, en el Top 10 dels quatre rànquings, amb mitjans digitals que abasten territoris molt més extensos i poblats (com el País Valencià o Catalunya) o, fins i tot, amb digitals que es dirigeixen a tota la població de parla catalana.

Construir comunitat

D’aquesta manera, la consolidació de l’ARA Balears en els seus dos anys de vida ha anat acompanyada d’un creixement constant i considerable que, a més a més, s’ha volgut impulsar amb encara més força en els darrers mesos.

Per aconseguir-ho, s’han obert noves iniciatives a la web i a les xarxes socials, adaptades a tota mena de dispositius mòbils i tauletes: no només per continuar sent el principal mitjà de comunicació de referència en català a les Illes, sinó per comptar de cada vegada més amb tots els lectors (actuals o potencials), per construir una comunitat digital al voltant de l’ARA Balears, per augmentar la interacció amb els usuaris i per millorar la qualitat i la quantitat dels serveis informatius i audiovisuals que s’ofereixen.

stats