Publicitat
Publicitat

'Campamento de verano' fa revifar el boicot a Telecinco

Uns 20.000 internautes es mobilitzen contra el xou perquè "denigra la dona"

Vora 20.000 persones havien signat ahir una petició dins la plataforma HazteOir.org en què es demanava a un seguit de marques que deixessin d'anunciar-se a Campamento de verano, de Telecinco. Protestaven així pel que consideraven un tracte humiliant de cara a la concursant Noemí Merino, a qui el programa, com a càstig, va obligar a quedar-se en biquini i banyar-se en xocolata (un aliment del qual ella va declarar que era al·lèrgica). A més, els responsables del xou van convidar la resta de concursants a tastar directament del seu cos la xocolata.

La concursant va fer evident la seva disconformitat amb el càstig (que incloïa també passar tres dies només a pa i aigua), però les disculpes de la cadena no van arribar fins que les xarxes socials van començar a bullir amb el tema. "En cap moment volíem que ho passés malament ni que se sentís avergonyida", va argüir durant el programa el presentador Joaquín Prat. Per fer-se perdonar, la van premiar posteriorment amb una sortida per anar a fer surf. I van emetre el moment en què la concursant acceptava les explicacions del canal de Mediaset.

Però el mea culpa no ha fet desistir els organitzadors de la campanya. " Campamento de verano es dedica a convertir les dones en objectes de sex shop , a denigrar-les, a televisar pornografia i a convertir la televisió en un bordell", es deia en el text de presentació de la campanya, que criticava "la tèrbola utilització de la dona per guanyar audiència" de Telecinco. I assenyalava algunes de les marques anunciants: ING Direct, Minute Maid, Amena, Burger King, McDonald's, Orange i Mutua Madrileña.

Reguerol de polèmiques

Aquesta no és ni de bon tros la primera polèmica que embruta la imatge del programa. Al cap de pocs dies d'haver començat va rebre queixes d'associacions de scouts en què criticaven que el concurs es referís així als concursants, ja que els valors que transmetia no tenien res a veure amb els d'aquest moviment. El director general de continguts de la cadena va acordar canviar la terminologia, i des de mitjans de juliol s'hi refereixen com a "exploradors".

La participació de l'escriptora Lucía Etxebarria també ha estat motiu de polèmica. L'autora va acabar marxant del programa penedida d'haver-hi participat. Fins i tot va explicar que s'havia sentit assetjada i que ho deixava per motius de salut. Des de llavors ha adduït la mateixa causa -la prescripció mèdica- per tancar els seus perfils a les xarxes socials i marxar d'Espanya.

El programa té una mitjana de 239.000 a Catalunya, la qual cosa representa un share del 9,3%. A Espanya la quota puja fins al 12,7%, amb una marca d'1.829.000 espectadors.