Publicitat
Publicitat

La xarxa Air Comments: des de Tarragona fins a Silicon Valley

L’aplicació permet veure els ‘posts’ dels usuaris fixats en llocs físics

El món 2.0 es basa en la virtualitat, i aquest és el secret del seu èxit: permetre la interacció prescindint de les distàncies espacials. Air Comments gira la truita i vincula el concepte de xarxa social amb l’entorn físic. L’aplicació és una mena de Twitter localitzat. Els comentaris es fan en un lloc concret i no se’n mouen: s’hi queden, suspesos en l’aire. Per llegir-los cal ser en aquell indret i buscar-los amb un smartphone. Una estimulant combinació de vivències presencials i virtuals que ja ha despertat l’interès de més d’un miler d’usuaris de països diferents i de diversos inversors dels Estats Units i Europa.

“Ens atreu tot el que és virtual, però ens agradi o no continuarem existint en l’espai físic”, diu convençut el creador de l’apli, Pau Pérez. Aquesta és la dualitat que explota Air Comments, un plantejament pioner que revoluciona el concepte de xarxa social i converteix l’espai físic en el seu tret diferencial. “Ens basem en el mateix esperit de totes les xarxes socials: compartir. Però ho fem des d’un enfocament nou, explotant la curiositat de saber qui abans de nosaltres ha estat en aquell lloc i quins comentaris hi ha deixat”. En el fons, Air Comments és la versió tecnològica i refinada de les pintades en un banc. “Donem resposta a un impuls humà molt estès”, reflexiona el Pau.

Útil a tot arreu

Indrets amb una mística especial com monuments, museus o paisatges són els escenaris idonis per a Air Comments, perquè “són llocs on a la gent li agrada deixar constància de les seves sensacions o sentiments i saber si algun amic hi ha estat abans i hi ha deixat el seu post ”, detalla el Pau, que afegeix que els llocs recòndits també n’estimulen l’ús: “Ens motiva la curiositat de saber quanta gent hi ha estat abans”. Air Comments no renuncia, però, a la seva projecció comercial: “A l’hora de menjar en un restaurant, comprar en una botiga o passar una estona en un determinat local a tots ens agrada compartir les nostres impressions i saber què en pensa altra gent”.

Aquest vessant més pragmàtic és una de les línies de desenvolupament d’Air Comments, tot i que el Pau explica que de moment se centren “a perfeccionar l’aplicació i créixer en volum d’usuaris”. Air Comments ja està disponible en versió beta en una desena d’idiomes per a dispositius Apple, estan ultimant la versió per a Android i ja treballen en una per a les Google Glass. Només amb el boca-orella ja han aconseguit més d’un miler d’usuaris en 25 països.

Air Comments s’està plantejant l’entrada als Estats Units, un mercat on ja van posar el primer peu fa un any, quan la prestigiosa fundació Mind the Bridge, una acceleradora empresarial que busca projectes prometedors a Europa per portar-los als EUA, els va seleccionar com el més atractiu entre més de cent aspirants. Així, se’ls van obrir les portes de Silicon Valley, la Meca dels negocis 2.0, on el Pau va passar diverses tutories amb assessors i experts de multinacionals que li van permetre depurar l’aplicació i entrar en contacte amb alguns possibles inversors, amb els quals mantenen converses per tenir els suports necessaris per intentar fer real el Somni Americà.