Publicitat
Publicitat

El dia que a la policia de Nova York li va sortir el tret per la culata

El cos policial posa en marxa una campanya a Twitter per mostrar el seu costat amable, però els ciutadans omplen la xarxa amb imatges d'actuacions violentes

Qualsevol persona encarregada de la comunicació corporativa sap que Twitter és una arma perillosa. Resulta crucial per aconseguir una gran difusió, però pot acabar convertint-se en un canal que, en comptes de publicitat, en fa mala premsa. Si encara no ho sabia, el community manager de la policia de Nova York ho va descobrir aquest dimarts quan una iniciativa per fer que els ciutadans se sentissin propers al cos va acabar convertida en un desastrós catàleg de dubtoses actuacions policials.

Tot va començar quan, a primera hora de dimarts, el compte de Twitter de la policia de Nova York va convidar tothom a enviar fotografies on estiguessin al costat d'agents, fent servir el hahstag #myNYPD. La idea era donar una imatge de proximitat, de confiança, entre el cos policial i la comunitat a la qual serveix.

Però en pocs minuts, allò que semblava una bona campanya de comunicació es convertia en un autèntic desastre corporatiu. Sí, els ciutadans van respondre a la crida d'enviar imatges al costat d'agents, però en comptes de ser fotos amb ciutadans i policies somrient abraçats davant les càmeres, el que es veu és ben diferent: gent atropellada per una motocicleta policial, arrestos on s'aplica més força de la necessària... Al compte oficial només es poden veure les imatges positives, però la xarxa bull amb imatges violentes.

Òbviament, no hi ha manera de saber quin és el context en què es van produir els arrestos, quins són els ciutadans, quina actitud mostraven davant la policia. No és possible saber, en definitiva, si l'actuació policial va ser proporcionada o no. El que és cert és que, totes juntes, les imatges que els usuaris han penjat a la xarxa donen la imatge d'un cos policia arrogant i violent, ben lluny del #myNYPD que els responsables del cos buscaven.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF